וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ כ"ץ קרא לפטר את ראשי אונר"א

עודכן לאחרונה: 27.1.2024 / 18:00

שר החוץ ישראל כ"ץ קרא היום (שבת) לאו"ם לפטר את ראשי אונר"א, בעקבות המידע שלפיו עובדים של הארגון השתתפו בטבח 7 באוקטובר. בהודעה קרא כ"ץ "לפתוח בחקירה עצמאית ושקופה של כל מה שהתרחש באונרא-חמאס עזה". כ"ץ הזכיר בהודעה שארה"ב, קנדה, אוסטרליה, פינלנד, איטליה ובריטניה עצרו את המימון לאונר"א, וקרא למדינות נוספות ללכת בעקבותיהן.

מוקדם יותר פורסם שמדינות באירופה הודיעו היום על הקפאת הסיוע לסוכנות הפליטים הפלסטינים של האו"ם (אונר"א), לאור החשד שעובדיה היו שותפים למתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר. אתמול הודיעו על המהלך ארצות הברית בקנדה, ובישראל אמרו כי הוא התקבל בעקבות מידע מודיעיני שהיא העבירה.

"בריטניה מזועזעת מהטענות שעובדי אונר"א היו מעורבים במתקפת 7 באוקטובר נגד ישראל, מעשה טרור אכזרי שממשלת בריטניה גינתה שוב ושוב", נמסר בהודעת משרד החוץ בלונדון, שציינה כי הממלכה בוחנת את "ההאשמות המדאיגות". גם איטליה ופינלנד מסרו הודעות דומות לאורך היום.

גם באוסטרליה הצטרפו למהלך והודיעו על השהייה זמנית של המימון. שרת החוץ, פני וונג, כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "ההאשמות לפיהן צוות של אונר"א היה מעורב במתקפות הטרור המתועבות ב-7 באוקטובר מדאיגות מאוד".

במקביל, מזכ"ל אש"ף חוסיין א-שייח קרא היום למדינות שהודיעו על הפסקת הסיוע לאונר"א לחזור בהן, בטענה שההחלטה נושאת "סיכונים פוליטיים והומניטריים גדולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully