וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזר לפוליטיקה? "מפלגת מילואים" בראשות יועז הנדל תזכה ל-10 מנדטים

עודכן לאחרונה: 26.1.2024 / 12:04

המפלגה שתטלטל את המפה הפוליטית? סקר חדש מצא כי מפלגה של חיילי מילואים ששירתו בעזה תזכה לאהדה רבה מצד הציבור. יועז הנדל, עמיחי שיקלי, יאיר גולן ותנועת האחים לנשק ישאבו מצביעים רבים ממפלגות אחרות, רובם מתומכי "כחול לבן" אך גם ממתלבטים או כאלה שלא יצביעו

השר יועז הנדל הודיע כי לא יתמודד בבחירות הקרובות/מערכת וואלה

מפלגה של חיילי מילואים ששירתו בעזה בראשותו של שר התקשורת לשעבר יועז הנדל תקבל 10 מנדטים, כך נמצא בסקר שפרסם היום (שישי) העיתון ג'רוזלם פוסט.

בסקר נמצא כי מפלגה חדשה המיוצגת רק על ידי חיילי מילואים לשעבר תטלטל את המפה הפוליטית. נמצא כי גם "מפלגת מילואים" בראשותו של שר התפוצות עמיחי שיקלי תזכה בשמונה מנדטים, לאחר שפורסם כי שירת במילואים מתחילת הלחימה עד סוף חודש דצמבר האחרון.

מפלגת מילואים בראשותו של יאיר גולן, ח"כ לשעבר שהתפרסם בגבורתו לאחר שחילץ אנשים רבים מאזור העוטף ב-7 באוקטובר, תזכה בחמישה מנדטים. גם מפלגה של ראשי תנועת "אחים לנשק" תקבל תשעה מנדטים.

יועז הנדל יו"ר דרך ארץ בהצהרה על ריצה משותפת במפלגת רוח ציונית , 27 ביולי 2022. ראובן קסטרו
יועז הנדל יו"ר דרך ארץ בהצהרה על ריצה משותפת במפלגת רוח ציונית , 27 ביולי 2022/ראובן קסטרו

הרבה מפלגות קיימות יושפעו מהקמת "מפלגת מילואים", דבר היכול לגרום לאנשים רבים במפה הפוליטית לנסות למנוע את הקמתה. מהסקר עלה כי אם בראשות המפלגה החדשה יעמדו יועז הנדל או עמיחי שיקלי, מפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ', לא תעבור את אחוז החסימה. אם ינהיג את המפלגה יאיר גולן, חמשת המנדטים ישאירו את מרצ מעל אחוז החסימה, אך אם תנועת אחים לנשק יובילו את המלגה, מרצ תפגע.

מקור המצביעים העיקרי של מפלגה שכזאת יגיע מתומכי "כחול לבן", כשבין 3-4 מנדטים יעברו למפלגת מילואים ממפלגתו של בני גנץ. מקור נוסף של מצביעים יגיע גם ממתלבטים או כאלה שלא מוכנים להצביע לשום מפלגה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully