וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנדבי נוער במד"א פגשו אדם שניצל בזכותם אחרי שהתמוטט במשחק כדורגל

עודכן לאחרונה: 25.1.2024 / 20:23

שלושה מתנדבי נוער במד"א, שהצילו את חייו של אדם שהתמוטט בזמן ששיחק כדורגל - נפגשו איתו לראשונה מאז אותו יום.

השלושה חזרו לפני שבועיים מפעולה בצופים ביישוב כוכב יאיר, שבו הם גרים והבחינו ביעקב בלאנקה (69), שרוע על הקרקע כשהוא מחוסר הכרה. הם רצו לכיוונו והחלו בביצוע בדיקות רפואיות ובפעולות החייאה. במקביל, הם חיברו מפעם אל יעקב שאבחן את קצב הלב שלו, ומיד המליץ לתת לו שוק חשמלי. מיד לאחר השוק, הדופק של יעקב חזר והוא שב להכרה.

בלאנקה סיפר: "אני בכל יום שישי מגיע לכוכב יאיר לשחק כדורגל. במהלך המשחק לא הרגשתי שום מצוקה, וזה היה פתאומי. במהלך ריצה על המגרש הרגשתי פתאום כאילו ניתקו את החשמל מהזרם וקרסתי. הפעם הבאה שהתעוררתי הייתה בתוך האמבולנס ולא זכרתי כלום".

למציליו הוא אמר: כל הרופאים אמרו לי שכמובן מה שהציל לי את החיים, היו הפעולות שאתם עשיתם. שבועיים לפני שזה קרה לבת שלי נולדו תאומים, אז גם התאומים זכו לקבל סבא בזכותכם".

אוריה לור, מתנדב נוער מד"א אמר לבלאנקה: "חזרתי מפעולה בצופים וראיתי אותך שוכב שסביבך אנשים, רצתי לשם, הזזתי את האנשים, אמרתי להם שאני מתנדב מד"א, והגעתי אלייך. ראיתי שהאנשים הרימו לך את הרגליים והתקשרו למוקד 101 של מד"א. נתתי לחיצה ממש חזקה בין הכתף לצוואר ולא הגבת, הבנתי שאתה במצב של דום לב, באותו רגע הגיעו גם נתנאל ואליאור, אחים שמתנדבים איתי בנוער מד"א. ביקשתי שירוצו להביא לנו את מכשיר המפעם שידעתי שנמצא בקרבת מקום".

מתנדבי מד"א שהצילו אדם ששיחק כדורגל ואיבד את הכרתו. דוברות מד"א, אתר רשמי
מתנדבי מד"א שהצילו אדם ששיחק כדורגל ואיבד את הכרתו/אתר רשמי, דוברות מד"א

אליאור ונתנאל, מתנדבי נוער במד"א סיפרו: "הבאנו את מכשיר המפעם וחיברנו לך את המדבקות כשאנחנו בטלפון עם הפראמדיקית במוקד 101 של מד"א במקביל, אוריה נתן שוק חשמלי וראינו שחזר לך הדופק, מאוד שמחנו והתרגשנו, וכשהגיע צוות האמבולנס של מד"א והכניסו אותך לאמבולנס חזרת להכרה והתעוררת".

אוריה, נתנאל ואליאור התרגשו מאוד לפגוש את יעקב, אוריה לור: "באותו הלילה של ההחייאה לא הצלחתי לישון מרוב התרגשות ונורא רציתי כבר לפגוש אותך, אני מאוד שמח לראות אותך עומד כאן היום על הרגליים ומדבר איתנו".

  • עוד באותו נושא:
  • מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully