וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה למבקר: בדוק את אישור הנשק שקיבלה מנהלת הלשכה של בן גביר

עודכן לאחרונה: 25.1.2024 / 17:22

בעקבות חשיפת "הארץ" בעניין האישור שהתקבל למרות שמנהלת הלשכה לא עמדה בקריטריונים פנתה בן ארי גם ליועמ"שים של המשטרה והמשרד לביטחון לאומי. "בכוונתי לפנות למח"ש לפתוח בחקירה בעניין זה", אמרה, "ניצול לרעה של כוח שלטוני וחשש למרמה והפרת אמונים במשטרה"

בווידאו: סיור בן גביר ונציגי המשטרה בג'סר א-זרקא/לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

לאחר חשיפת "הארץ" כי קצין בכיר במשטרה אישר באופן אישי רישיון לאקדח למנהלת הלשכה של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, על אף אי-עמידתה בתבחינים, ובניגוד להנחיות, פנתה חברת הכנסת מירב בן ארי למספר גורמים בבקשה לבחון את הנושא. האישור התקבל בסמוך לקידום הקצין לדרגת תת ניצב. בן ארי פנתה למבקר המדינה, היועץ המשפטי למשטרה והיועץ המשפטי של המשרד לביטחון לאומי.

בן ארי כינתה את המקרה "ניצול לרעה של כוח שלטוני וחשש למרמה והפרת אמונים במשטרה. נראה שמושכלות יסוד בהתנהלות תקינה הן בעבודת המשטרה והן בעבודת המשרד לביטחון לאומי נפרצו לחלוטין".

ב"הארץ" נחשף היום שנצ"מ אופיר בוקי אישר באופן חריג למנהלת הלשכה של בן גביר נילי קדוש לפני כשבועיים את רישיון הנשק. בשבוע שעבר הוא קודם לדרגת תת ניצב. קדוש מתגוררת בירושלים. בקשתה לקבל רישיון לשאת אקדח נדחתה על ידי האגף לרישוי כלי ירייה, והיא פנתה למשטרה. בוקי המליץ להעניק לה את הרישיון, במהלך שנחשב חריג. בימים אלה נבחנת בפרקליטות פרשה שבמסגרתה העניקה קדוש עצמה, יחד עם אחרים, רישיונות נשק ללא סמכות חוקית, שבוטלו לאחר מכן.

איתמר בן גביר השר לביטחון לאומי, דיון הוועדה לביטחון לאומי על עונש מוות למחבלים, 20 בנובמבר 2023. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

בפנייתה כתבה ח"כ בן ארי: "בכוונתי לפנות למח"ש לפתוח בחקירה בעניין זה. אך במקביל לכך אבקש את בחינתכם והתייחסותכם לנושא. בפרט אבקש כי תפעלו להנחיה ולאמירה חד משמעית כי הדברים אינם מקובלים". חה"כ בן ארי הוסיפה וציינה כי: "פרשה זו מהווה המשך ישיר לפארסה סביב חלוקת הנשקים של המשרד לביטחון לאומי שכבר נמצא כי פעלו בניגוד לדין כשביקשו להרחיב את האגף לכלי ירייה גם לאנשי אמונו של השר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully