וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ': "קטאר היא המעכבת את החזרת החטופים"

עודכן לאחרונה: 25.1.2024 / 15:48

סמוטריץ' נגד מינוי אהרן ברק: "נתניהו עשה זאת מבלי להתייעץ איתנו - זאת שגיאה"/ערוץ הכנסת

שר האוצר בצלאל סמוטריץ התראיין היום בועידת הביטחון של ישראל שקיימה תנועת הביטחוניסטים במכללה האקדמית אשקלון. בראיון אמר סמוטריץ': קטאר כרגע היא גורם מעודד טרור, מממן טרור, דוחף טרור שמשחק משחק כפול על כל המגרש. יש הרבה מאוד אינטרסים כלכליים מערביים שגורמים ליחס המערבי הצבוע לקטאר. היום קטאר היא הגורם המעכב ביותר את החזרת החטופים הישראלים".

לדברי סמוטריץ': "אנחנו יכולים לקבל מחר בבוקר את 136 החטופים הישראלים. לו קטאר מציבה אולטימטום חד משמעי לחמאס, הוא עומד דום מצדיע ומחזיר מחר את כל החטופים. לו העולם המערבי מציב אולטימטום לקטאר היא עושה את זה. לקטאר יש אינטרס מובהק לשמר את חמאס, את השרידות והמשילות שלו בעזה ומחוצה לה ביום שאחרי והיא עושה הכל כדי להכשיל את המאמצים של מדינת ישראל להשיג את יעדי המלחמה, שזה להשמיד באופן מוחלט את היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס.

הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'. 2 בנובמבר 2023. הדס פרוש, הארץ
שר האוצר בצלאל סמוטריץ'/הארץ, הדס פרוש

בעניין החזרת החטופים אמר סמוטריץ': "אנחנו צריכים לומר למשפחות החטופים את האמת - מי שאומר שאפשר להחזיר את החטופים בעסקה לא אומר אמת. הדרך היחידה לעשות את זה הוא הכנעת חמאס. רק לחץ צבאי לא מתפשר יביא את שאר החטופים. אמרתי למשפחות השכולות שאני לא אשקר לכם. אני לא יכול להבטיח לכם כלום. אני יכול להבטיח לפעול על פי יכולתי ומצפוני וערכיי. אם נותנים לחמאס מה שרוצים הופכים כל יהודי בעולם יעד לחטיפה. הסיכוי היחידי להשיג את החטופים היא לחץ צבאי בלתי מתפשר ולחץ דיפלומטי".

בעניין המצב שישרור בעזה אחרי המלחמה אמר שר האוצר: "זה יחייב שליטה ישראלית ארוכת טווח בעזה - בטחונית ואזרחית. או שאנחנו שולטים בעזה או חמאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully