וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן: אדם שהצית אולפן אנימה והרג 36 איש נידון למוות

25.1.2024 / 6:50

יותר מארבע שנים אחרי השריפה הקטלנית בקיוטו, גזר בית המשפט עונש מוות על שינג'י אובה, שחיפש נקמה אחרי שלטענתו האולפן גנב ממנו חומרים. זו הייתה ההצתה הקטלנית בהיסטוריה המודרנית של יפן

כוחות כיבוי מנסים להתגבר על שריפה בעקבות הצתה שפרצה בבניין בחברת קיוטו ביפן 17 ביולי 2019. רויטרס
רוב הקורבנות נחנקו למוות. השריפה באולפן בקיוטו, 2019/רויטרס

בית משפט ביפן גזר היום (חמישי) עונש מוות על אדם שהורשע ברצח ופשעים אחרים על הצתת אולפן אנימה בקיוטו שבה נספו 36 טיש. בית המשפט המחוזי בטוקיו קבע כי הנאשם, שינג'י אובה, כשיר נפשית להיענש על מעשיו, בניגוד לטענות ההגנה, והשית עליו עונש מוות.

אובה תקף את סטודיו מספר 1 באולפני האנמיה בקיוטו ב-18 ביולי 2019, והעלה אותו באש. ההתקפה זעזעה את יפן וגרמה לאבל בקרב חובבי אנימה ברחבי העולם. התובעים אמרו כי הוא חיפש נקמה מתוך מחשבה שהחברה גנבה ממנו נובלות שהגיש לתחרות.

רוב הקורבנות ככל הראה נחנקו למוות, ו-30 אנשים נוספים סבלו מכוויות חמורות או פציעות. אובה, בן 45, נכווה קשות בעצמו ואושפז במשך עשרה חודשים עד מעצרו הרשמי במאי 2020. הוא הופיע לדיונים בבית המשפט כשהוא על כיסא גלגלים.

כ-70 בני אדם עבדו באולפן שבדרום קיוטו, בירתה העתיקה של יפן, בעת ההתקפה. החברה, שהוקמה ב-1981, מוכרת יותר בשם KyoAni. היא יצרה סדרות אנימה פופולריות על נערות תיכון, והכשירה באולפנים יוצרי אנימה.

התקשורת היפנית תיארה את אובה כמי שנחשב לעושה צרות שהחליף שוב ושוב עבודות ודירות, והסתכסך עם שכנים.

זו הייתה השריפה הקטלנית ביותר ביפן מאז 2001, אז נספו ברובע הבילויים הצפוף קבוקיצ'ו בטוקיו 44 בני אדם, וההצתה הקשה ביותר בהיסטוריה המודרנית של יפן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully