וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם השכולה יושבת במחאה על קבר בנה: "לא אזוז עד שאקבל את ההקלטות מהקרב שבו נפל"

עודכן לאחרונה: 25.1.2024 / 8:40

"ההקלטות - עדות חיה לתפקוד הירואי של חפ"ק של שלושה אנשים", סיפרה אורית צ'אפל על הקרב האחרון של רועי, "מגיע לו שיתעדו את מי שהיה, כמפקד, וגם כבן, וכחבר". האם, שיושבת בחלקה הצבאית בבית העלמין בזכרון יעקב, למודה אכזבות: "אני ממתינה פה בבית העלמין להקלטות"

בווידאו: אורית יושבת במחאה על קבר בנה: "לא אזוז עד שאקבל את ההקלטות"/יואב איתיאל

קר וגשום היה הלילה (חמישי) בזכרון יעקב. בחלקה הצבאית של בית העלמין ההיסטורי שבמרכז המושבה נטמן אתמול חלל נוסף. בחושך, יושבת שם אורית, אמו של רב סרן רועי צ'אפל, בן 25 מ"פ בסיירת נח"ל, שנפל ביומה הראשון של המלחמה, ב-7 באוקטובר. "צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה", נכתב לצד שמו באתר צה"ל - אלא שהאם השכולה אורית, שיושבת לצד הקבר של בנה, למודה אכזבות ממשרד הביטחון וצה"ל. הפעם האחרונה שבה חשה כך הייתה אתמול - זו כמעט מוטטה אותה. אורית יושבת בקור לצד קברו של בנה במחאה. היא מוחה על כך שצה"ל מונע ממנה גישה להקלטות הקשר בקרב שבו נפל רועי.

"זה זיכרון אחרון מהבן שלי ועדויות לעשייה שלו, הן מצמררות, והן נחמה פורתא עבורי ותו לא", אורית מסבירה בדמעות את הברור מאליו - מדוע הן כה חשובות עבורה ומבקשת להדגיש, "אין בהקלטות האלה שום דבר מסווג. ישבו אצלי בבית והשמיעו לי אותן, אין בהן שום סיכון בטחוני והן לא יכולות לגרום שום נזק מעבר למה שכבר נעשה לנו, למדינת ישראל". לדבריה לא נאמר לה מדוע הן לא תימסרנה, אחרי שכבר תיאמו איתה שקצינת צה"ל תגיע לביתה בזיכרון יעקב היום ותיתן לה אותן.

האם השכולה דורשת את הקלטות הקרב האחרון של בנה רועי צ'אפל, 25 בינואר 2024. יואב איתיאל, מערכת וואלה
האם השכולה דורשת את הקלטות הקרב האחרון של בנה רועי צ'אפל, 25 בינואר 2024/מערכת וואלה, יואב איתיאל
רועי צ'אפל עם אמו אורית. באדיבות המשפחה
רועי צ'אפל עם אמו אורית/באדיבות המשפחה
רועי צ'אפל. באדיבות המשפחה
רועי צ'אפל/באדיבות המשפחה

"קיבלתי אישור בכתב שההקלטות כבר קיבלו אישור דובר צה"ל, הועברו לקצינת הנפגעים, היא כבר הוציאה מהן את הקטעים שיש להעביר אלי והיא כבר הייתה בדרכה אלי אתמול בלילה ובגלל 'צפיפות לו"ז' היא דחתה את זה ואמרה שתגיע בבוקר ואז פתאום היא כותבת לי שמשהו 'התחרבש לה בזמנים' ושהיא תגיע יותר מאוחר. סמכתי עליה. בצהרים התברר שהיא 'קיבלה פנייה מלשכת הרמטכ"ל' שלא להוציא את ההקלטות של הבן שלי'. ככה? פתאום? ברגע האחרון?"

"ההקלטות הן עדות חיה לתפקוד הרואי של חפ"ק של שלושה אנשים - מ"פ קשר ונהג שתפעלו אירוע בצורה שקשה אפילו לדמיין, בזמן שמטכ"ל שלם לא תיפקד", היא מתארת את שנשמע מתוך ההקלטות, "הם היו בלי שום סיוע, לא מסוקים, לא מטוסי קרב, לא של גדודים ולא של עוד צוותים אחרים. הקלטות הקשר מעידות יותר מהכול מי היה הבן שלי ומה הוא עשה ב-40 הדקות האחרונות של חייו", סיפרה האם.

לדבריה, "למעט שהן מרגשות ועדות עבורי ועבור אח שלו הצעיר, הן חשובות עבור מדינת ישראל ותושביה כדי שידעו על פועלו של רועי, שבפעולות שהוא עשה הוא הציל הלכה למעשה את תושבי קיבוץ סופה, חולית וניר יצחק. הוא מנע חדירה לעומקה של מדינת ישראל. היו לו ארבע היתקלויות הוא והקשר שלו תומר ניהלו קרבות והכול תועד בקשר, עבדו כיחידה אחת והיו מדהימים".

רועי צ'אפל. באדיבות המשפחה
רועי צ'אפל/באדיבות המשפחה
רועי צ'אפל. באדיבות המשפחה
רועי צ'אפל/באדיבות המשפחה
רועי צ'אפל. באדיבות המשפחה
רועי צ'אפל/באדיבות המשפחה

"הסיבה היחידה שאני יכולה להעלות על הדעת שלא רוצים פתאום להוציא את ההקלטות היא שמדובר ב-7 באוקטובר, יום שחור למפקדים בכירים מאד ולהנהגה הבכירה, שהיום הם רוצים להטמיע את 'ביחד ננצח' ו'כל הכבוד לצה"ל'", תהתה אורית.

"כנראה מפקד האוגדה וראש אמ"ן והרמטכ"ל וכל אלה שנמצאים בראש החזית שהם גם מי שהובילו לזוועה ומנהלים את הלחימה לא רוצים שהתקשורת ודעת הקהל יתייחסו שוב ל'מחדל' או ה'מפץ' או איך שלא ייקראו לזה שמעיד על חוסר המוכנות שלהם וחוסר התפקוד שלהם".

"מגיע לרועי שיתעדו את מי שהוא היה, כמפקד, וגם כבן, כאח וכחבר. בלי הקלטות הקרב האחרון שום תיעוד כזה לא יהיה שלם", הוסיפה ונשבעה: "אני ממתינה פה בבית העלמין להקלטות הקשר האלה ואני לא אזוז מפה עד שהן תגענה אלי".

לאחר הפרסום, נציגי צה"ל התקשרו לאורית צוק ומסרו לה שההקלטות יועברו אליה. גורם בכיר בצה"ל אמר הבוקר לוואלה כי אגף כוח האדם פעל בימים האחרונים להשיג את האישורים הנדרשים להעברת ההקלטות. לא הייתה כוונה בצה"ל לעכב את מסירת ההקלטות, או לגרום למשפחה עוגמת נפש. תהליך האישורים הסתיים וההקלטות ימסרו למשפחה בהקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully