וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפורום למאבק בעוני פנה לש"ס שלא לקצץ בתקציב עבור ביטחון תזונתי

עודכן לאחרונה: 24.1.2024 / 19:21

הפורום למאבק בעוני פנה במכתב לח"כים ולשרים של מפלגת ש"ס בקריאה שלא לקצץ בתקציב ולעמוד על הקצאה של 600 מיליון שקלים עבור ביטחון תזונתי.

במכתב שכתבה עו"ד בקי כהן קשת מהפורום למאבק בעוני, היא מבקשת להזכיר את קמפיין הבחירות האחרון של ש"ס וההבטחות של המפלגה בנושא תחת הכותרות: "ממשלה שמרעיבה ילדים ומעלה מחירים אין לה זכות קיום" ו-"מיליארד שקלים בשנה, קבועים בבסיס התקציב, עבור ביטחון תזונתי באמצעות כרטיסי מזון נטענים. ללא זה - לא תהיה ממשלה".

המכתב נכתב על רקע דו"ח העוני של המוסד לביטוח לאומי על פיו בשנת 2022 חיות בישראל 1.98 מיליון נפשות עניות, מתוכן 872 אלף ילדים ו-152 אלף אזרחים ותיקים. על פי פרסום של המוסד לביטוח לאומי בשנת 2023, 30.9% מהנפשות הבוגרות בישראל חיו באי ביטחון תזונתי, כשבחברה הערבית שיעור זה עומד על 62.7%.

בפורום למאבק בעוני כותבים לנציגי ש"ס כי "מלחמת חרבות ברזל גרמה לפינוי רבבות, פגעה בתעסוקה ובעסקים, יצרה משבר והאטה במשק, ומחמירה באחת את מצב הביטחון התזונתי. החברה האזרחית סיפקה במהלך המלחמה מזון בהיקפים עצומים, אולם התרומות אוזלות והמחוייבות לביטחון התזונתי של אזרחי ישראל חייבת להיות של המדינה. כשליחי ציבור לא עולה על הדעת שתוותרו על 300 מיליון ש"ח חיוניים, המיועדים לביטחון תזונתי של האזרחים השקופים והנפגעים. נבקשכם לדבוק בהבטחת השר דרעי טרם הבחירות, ולממשה במעשים".

עוד מציינים בארגון כי "יוקר המחייה נדון בימים אילו גם בוועדת הכלכלה וגם בוועדת הכספים. אין מחלוקת כי יש עליית מחירים ומתנהל שיח על תוכניות בטווחים שונים לפתרון, אולם בטווח המיידי ועד פתרונות משקיים כוללים - אנשים החיים בעוני חייבים לאכול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully