וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאחורי נאום השנאה האנטי-ישראלי: שר החוץ הרוסי מוסיף הערות נבזיות בכתב יד

עודכן לאחרונה: 24.1.2024 / 20:02

בהערות שהוסיף ברגע האחרון, שר החוץ לברוב האשים בצביעות את מדינות העולם שמגנות את רוסיה ובו זמנית תומכות בישראל: "המצפון שלהן יכול לעמוד בהרבה". כמו כן טען כי ישראל צריכה לתמוך ברוסיה מפני שהיא "נלחמת במשטר הנאצי באוקראינה"

בווידאו: השגריר ארדן באו"ם: "הטרור האיראני יגיע לכולכם" 23.01.24/ללא

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב תועד אתמול (שלישי) באו"ם בעודו עורך בכתב יד את הנאום שנשא נגד פעולות ישראל בעזה. בתמונה שפורסמה בבילד הגרמני, נראים חלקים מהנאום מודפסים מראש, בעוד שלברוב מוסיף הערות נוספות בכתב ידו. בין היתר כתב כי: "רוסיה נלחמת במשטר הנאצי בקייב", וכי מדינות העולם מתמקדות ברוסיה "כדי לרכך את המצפון שלהן, למרות שהמצפון שלהן יכול לעמוד בהרבה".

אתמול, נאם לברוב באו"ם והאשים את ישראל, וכך גם את המשטר האמריקני, בטבח בעזה. דברים דומים אמר גם בראיון ל-CBS כשטען שמתקפת הטרור נגד ישראל ב-7 באוקטובר אינה יכולה לשמש תירוץ ל"תקיפות ברבריות". עוד התייחס שר החוץ הרוסי לחיסולים שמיוחסים לישראל בלבנון וסוריה ואמר כי רוסיה דורשת מישראל לשים סוף לרציחות הפוליטיות, ולא לתקוף שדות תעופה בסוריה.

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב עורך בכתב יד את נאומו האנטי ישראלי באום. 24 בינואר 2024. IMAGO/ZUMA Wire, אתר רשמי
לברוב משכתב את נאומו באו"ם ברגע האחרון/אתר רשמי, IMAGO/ZUMA Wire

בכתב ידו, הוסיף שר החוץ הרוסי הערות לנאום, שהתייחסו להאשמות נגד רוסיה בביצוע פשעי מלחמה באוקראינה. "היום, כמה משלחות חזרו בצורה לא הולמת, כאילו בעל פה, על ההאשמות נגד רוסיה בקשר למבצע הצבאי המיוחד באוקראינה נגד המשטר הנאצי בקייב", אמר לברוב, "ההאשמות האלו הן ניסיון לרכך את המצפון שלהן, למרות שאני יודע שהמצפון שלהן יכול לעמוד בהרבה".

בכך, ניסה לברוב להאשים את המערב בצביעות, ולטעון שישנן מדינות שמאשימות את רוסיה במלחמה באוקראינה בעודן תומכות ב"טבח" שמנהלת ישראל בעזה. כמו כן, האשים לברוב את ישראל בביקורת על רוסיה, כשרוסיה לטענתה נלחמת "במשטר הנאצי בקייב", ועל כן צריכה לזכות בתמיכת העם היהודי. זאת למרות שנשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, הוא יהודי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

בעיתון ה"בילד" הגרמני נמסר כי "העובדה ששר החוץ של רוסיה, המכהן בתפקיד מאז 2004, רשם לפני נאומו האשמות כאלה בשקר יד מראה עד כמה מנגנון הכוח של מוסקבה פועל חסר מצפון. שום שקר אינו בוגדני מדי עבור הקרמלין, ואף טענה אינה יותר מדי חסרת טעם מכדי להציג לעולם".

אתמול, ענה שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן לטענותיו של לברוב ומסר בתגובה כי "כמו שכל חברות המועצה פה יודעות, רוסיה משתמשת ברחפנים איראניים כדי להרוג אזרחים באוקראינה. הטרור האיראני יגיע לכולכם, כולנו יודעים את זה, אפילו רוסיה שמשתפת פעולה בעצמה עם איראן".

עדות גלעד ארדן בתיקי האלפים, 15 במאי 2023. אורן בן חקון/פלאש 90, עיבוד תמונה
"רוסיה משתמשת ברחפנים איראניים", ארדן/עיבוד תמונה, אורן בן חקון/פלאש 90

מאז פרצה המלחמה בעזה, הביעה רוסיה עמדה נחרצת נגד התקיפות של ישראל ברצועה. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בדצמבר עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על המלחמה בחמאס והמצב באזור. השיחה בין השניים נמשכה כ-50 דקות, וכדי לקיים אותה עזב נתניהו את ישיבת הממשלה..


ראש הממשלה הביע את מורת רוחו מהעמדות שהביעו נציגי רוסיה באו"ם ובפורומים אחרים נגד ישראל, ואף הביע ביקורת תקיפה על שיתוף הפעולה המסוכן בין רוסיה לאיראן. בד בבד, נתניהו הביע הערכה על המאמץ הרוסי לשחרור אזרח ישראלי בעל אזרחות רוסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully