וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק ההתיישנות

עודכן לאחרונה: 24.1.2024 / 18:10

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק ההתיישנות. 12 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.


לפי ההצעה, תקופות התיישנות של עילות תביעה אזרחיות יושעו בתקופה שמיום 7.10.23 ועד יום 6.4.2024, ותקופה זו לא תבוא במניין הזמן לחישוב "מירוץ ההתיישנות", לגבי כלל האוכלוסייה. כמו כן, מוצע לקבוע כי ביחס לתביעות שהתיישנו בתקופה שמיום ה-7 באוקטובר 2023 עד לתחילתו של החוק המתקן, יראו את התביעות כאילו לא התיישנו, ואותה תקופה של חצי שנה לא תבוא במניין. ההסדר יחול גם על תביעות במקרקעין, רק אם עילות התביעה התיישנו או היו אמורות להתיישן בין ה-7.10.23 ל-6.4.2024.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מכיוון שסופו של המצב המיוחד בעורף אינו ידוע, הגשת תובענות אזרחיות לבתי המשפט אינה נמצאת בראש סדר העדיפויות של האזרחים, ותביעות רבות נמצאות בסיכון להתיישן, וייתכן שחלקן אף התיישנו. חוק ההתיישנות, התשי"ח-1958 בנוסחו כיום אינו נותן מענה לסיכון זה.

למרות שקיימת אפשרות טכנית לפתוח בהליכים אזרחיים, חלק ניכר מאזרחי מדינת ישראל מתמודד עם קושי משמעותי לעשות זאת, כמו לדוגמה תושבים שפונו מבתיהם ואין בידיהם המסמכים הנחוצים להגשת תובענה או המשרתים בכוחות הביטחון שאינם יכולים להתפנות להגשה וניהול של תובענה בתקופה זו. קושי זה מעמיד את תביעתם בסיכון להתיישנות וכן קיים חשש כי בשל העדר הפניות של אזרחי ישראל לפתוח בהליכים אזרחיים, תביעות מסוימות כבר התיישנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully