וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיקון חוק זכויות החולה עבר בקריאה שנייה ושלישית

עודכן לאחרונה: 24.1.2024 / 17:05

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית את תיקון חוק זכויות החולה, שיקל על מתן טיפול רפואי דחוף למטופל בגיר שאינו יכול לתת הסכמה מדעת לטיפול בו כי אינו מבין בדבר. החוק החדש קובע מנגנון מסודר, יעיל, מהיר ומכבד למתן אישור לבן משפחה לשמש כמקבל החלטות זמני לעניין טיפולים רפואיים לאדם, בלי שיהיה צורך לפנות למינוי אפוטרופוס באופן דחוף בבית המשפט.

תיקון זה הוא המשך לתיקון 18 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות והוא חלק מהמלצות הצוות הבין-משרדי לגיבוש תוכנית לאומית רב-שנתית לתחום האפוטרופסות ולתמיכה ולהגנה על בגירים. בצוות הבין-משרדי היו חברים האפוטרופוס הכללי, נציגי המחלקה למשפט ציבורי חוקתי בייעוץ וחקיקה- משרד המשפטים, משרד הבריאות ומשרד הרווחה.

על פי התיקון, מעתה יתאפשר מינוי קרוב משפחה כאפוטרופוס לעניינים רפואיים דחופים לאדם. מדובר בכ-6,000 מקרים בשנה שיסייעו לבני משפחה, בשעה קשה שבה בן משפחתם מאושפז ואשר מצבו החמור אינו מאפשר לו לתת הסכמה לטיפולים רפואיים, לקבל החלטות בעניינו מבלי לפנות לבית המשפט בבקשה להתמנות כאפוטרופוס לשם קבלת ההחלטה הרפואית.

התיקון יחסוך את הפנייה לבית המשפט ויאפשר להם להסכים ביניהם על הגורם שיוכל לתת את ההסכמה לטיפול הרפואי הנדרש. משך המינוי של האפוטרופוס יהיה לחצי שנה והוא יכול לתת החלטות נחוצות בענייניו של המטופל. התיקון יקל על משפחות ויפחית נטל בירוקרטי, עלויות כלכליות וימנע עיכובים במתן טיפול רפואי דחוף לאדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully