וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל סירוב בגיוס התצפיתניות והמערה הגדולה ביותר בעולם: וואלה! תיקתקנו

עודכן לאחרונה: 24.1.2024 / 16:56

וואלה! תיקתקנו בהגשת ירדן ויזל - ההפך מכל מה שחשבתם על מבזק חדשות. הדור הבא של עולם המבזקים, שיביא את כותרות היום של אתר וואלה! מהחדשות, התרבות, הלייף סטייל ועד הסלבס בצורה קצרה, קלילה ובפורמט חדשני שלוקח השראה מעולמות הטיקטוק

בווידאו: וואלה תיקתקנו 24 בינואר 2024/מערכת וואלה!

תצפיתניות

עשרות מתגייסות מסרבות לשרת כתצפיתניות. ברקע משבר המוטיבציה במערך התצפיות של צה"ל, שהחריף עם אירועי ה- 7 באוקטובר, כ-50 חיילות סירבו לעלות לאוטובוסים שייקחו אותן לבסיס ההכשרה של חיל הגנת הגבולות בסיירים. ברקע סירובן של המתגייסות החדשות, עומדת בעיה שהחלה עוד ביחס המזלזל של צמרת הצבא לחייל ולמשרתות בו, גם מבחינת תנאי השירות וגם ביחס למודיעין שהפיקו.

הבעיה החריפה באירועי הטבח ב-7 באוקטובר, אז תצפיתניות נרצחו ונחטפו מחמ"לי האיסוף בגבול עזה. לטענתה של אם של אחת המסרבות: "עשרות חיילות מקבלות איומים בבקו"ם כי הן מסרבות לשרת כתצפיתניות, בהן גם הבת שלי. מונעים מהן ארוחות עד הערב והן מקבלות איומים וצרחות שיתפנו. נאמר להן כי מי שתסרב תגיע לכלא לשלושה חודשים".

האקרים טורקים פרצו אתמול למערכת של מסכי הפרסומות ברשת בתי הקולנוע "לב" והציגו תמונות מ-7 באוקטובר לצד משפטים המאיימים על ישראל. "יהודים טיפשים! כולכם רוצחי טרור", נכתב בעברית במסר המאיים לצד תמונות מטבח 7 באוקטובר. "לא ניתן לך שלום, אפילו בבתי הקולנוע שלנו, עד שיסתיימו מעשי הטבח שלך. אנחנו נשמיד את כולכם, אלוהים איתנו". מ"לב" נמסר בתגובה: "המסכים כובו באופן מיידי והאירוע טופל".

המערה הגדולה ביותר בעולם, סון דונג שבוייטנאם, נראית כמו כוכב לכת אחר והיא כוללת יער גשם, מערכת אקולוגית משלה ומינים לא ידועים של בעלי חיים. למעשה היא כל כך עצומה שאף אחד עוד לא הצליח להגיע אל סופה ולהעריך באופן מדויק את גודלה. יותר מכך, רק לפני ארבע שנים חוקרים גילו שהיא בעצם גדולה יותר ממה שסברו. המערה התגלתה בשנות ה-90 במקרה ע"י תושב מקומי אבל נחקרה רק בשנת 2009 - והיא נחשבת לגדולה ביותר בעולם. גובהה 200 מטרים, רוחבה 150 מטרים, ומטוס בואינג 747 יכול לעבור בה מבלי לפגוע בדבר.

האזור התת קרקעי כל כך עצום שהוא יכול להכיל מספר של גורדי שחקים בני 40 קומות. לפי ההערכות, מערת סון דונג הייתה קיימת בין שניים לחמישה מיליון שנים. בשנת 2013, היא נפתחה לביקורי מטיילים ומאז היא נחשבת לאחד היעדים היפים והמרתקים בעולם. מי שמבקש לטייל במערה, חייב לעשות זאת באמצעות טיולים מאורגנים. בשנת 2013 ספר השיאים של גינס הכריז על סון דונג כמערה הגדולה בעולם.

וואלה! תיקתקנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully