וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום השואה הבינלאומי: 2,500 שורדי שואה חוו את מאורעות ה-7 באוקטובר

עודכן לאחרונה: 24.1.2024 / 15:14

לקראת ציון יום השואה הבינלאומי החל ב-27 בינואר (יום שחרור מחנה ההשמדה אושוויץ), משרד הרווחה והביטחון החברתי מפרסם את מספר שורדי השואה החיים בישראל ומספרם עומד כיום על 136,500 איש ואישה, מרביתם מוכרים וצורכים שירותים וסיוע משירותי הרווחה.

2,500 שורדי שואה חוו את המאורעות הקשים של השבעה באוקטובר, שרבים משווים למאורעות מלחמת העולם השנייה ולפוגרומים נוספים בהיסטוריה של העם היהודי. כ-2,000 שורדי שואה נאלצו לנטוש את ביתם ולהתפנות לאזור בטוח כתוצאה מהמלחמה, אחרים בחרו להישאר בביתם.

שורדי שואה מאזור העוטף והצפון פונו למלונות ברחבי הארץ, לבתי אבות ולבתי הדיור המוגן על ידי משרד הרווחה. המספר הגדול ביותר של ניצולים פונו מ-8 רשויות שונות ביישובי קו העימות בצפון (1,100) בעוד שמיישובי עוטף עזה ויתר יישובי הדרום פונו 860 שורדי שואה מחמש רשויות.

שדרות היא העיר שממנה פונה מספר השורדים הגדול ביותר בדרום (כ-500) ואילו מהמועצות האזוריות שבעוטף עזה (אשכול, שער הנגב, שדות נגב וחוף אשקלון) פונו כ-360 ניצולים נוספים.

"בשבעה באוקטובר הרגשתי תלושה"

מאורעות ה-7 באוקטובר הציפו אצל רבים משורדי השואה זיכרונות ישנים. הכורח לעזוב את הבית במהרה ולעבור למקום אחר לזמן לא ידוע. משרד הרווחה והביטחון החברתי פועל מאז השבעה באוקטובר להעתקת שירותי הקהילה והשירותים האישיים שלהם זכאים השורדים אל אתרי הפינוי. מדובר בתכניות פנאי להפגת בדידות והגברת החוסן הקהילתי.

רות הרן, ניצולת שואה מקיבוץ בארי שחלק מבני משפחתה נחטפו לעזה מספרת: "השואה הייתה נוראה ועוד יותר נורא היה שלא היה לנו לאן ללכת, לא היתה מדינה, היום יש לנו מדינה. כשעלינו לארץ אמא שלי אמרה אנחנו נוסעים לישראל לבנות ולהיבנות. בשבעה באוקטובר הרגשתי תלושה, כל הקיבוץ שרוף, זה היה ממש פוגרום".

שר הרווחה יעקב מרגי: "יש לנו חוב גדול כלפי האזרחים הוותיקים מייסדי המדינה בכלל וכלפי שורדי השואה בפרט. המאורעות של ה-7 באוקטובר גרמו לרבים מהם סבל נורא והכורח לעזוב את בתיהם בפעם השנייה בחייהם. בה בעת אנו שואבים כוח ועידוד מהחוסן הנפשי, מאהבת הארץ ומהאמונה שלהם שלמרות הכל, אין בית בטוח יותר ליהודים ממדינת ישראל".

מנכ"ל משרד הרווחה והביטחון החברתי, ינון אהרוני: "משרד הרווחה פועל בכל ימות השנה על מנת להרחיב ולהנגיש את השירותים לשורדי השואה החיים בקרבנו, ובמהלך המלחמה מאמצים אלו תוגברו באופן משמעותי. לצד זאת, במלחמה גילינו גם את החוסן של אזרחי ישראל הוותיקים את התמיכה הרבה שהם העניקו לצעירים בסביבתם ובכך הם מהווים השראה לכולנו".

יריב מן, סמנכ"ל אזרחים ותיקים: "שורדי השואה שכבר ראו וחוו הכל, את התופת של מלחמת העולם השניה, העלייה לארץ והקמת המדינה, ומה שגילינו מאז המשבר הוא את החוסן הנפשי של השורדים והיכולת שלהם לתת לכולנו אמונה תקווה ופרספקטיבה. מינהל אזרחים ותיקים ימשיך ללוות את שורדי השואה במגוון של תכניות ומענים וימשיך את הקשר ההדוק עם שורדי השואה מהעוטף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully