וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בטרומית: תותר מכירתם של יינות לאחר השעה 23:00 בלילה ברשתות המזון הגדולות

עודכן לאחרונה: 24.1.2024 / 15:02

מליאת הכנסת אישרה בקריאה הטרומית את הצעת חוק רישוי עסקים (תיקון - מכירת יין בחנות גדולה), התשפ"ד-2023 של חבר הכנסת משה רוט, אליה הוצמדו הצעות של חברי הכנסת משה גפני ויעקב אשר, של חבר הכנסת יונתן מישרקי ושל חבר הכנסת דן אילוז. 9 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה.

מוצע לקבוע חריג לאיסור מכירת משקאות משכרים בשעות הלילה, ולהתיר מכירתם של יינות בלבד ברשתות המזון הגדולות.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בשנים האחרונות, כדי להקל את העומס ולהקל על קונים שעובדים או לומדים בשעות היום, החלו סופרמרקטים לפתוח את שעריהם גם בשעות מאוחרות, בעיקר בימי חמישי וערבי חג.

קונים רבים שעורכים קנייה גדולה וממתינים במשך שעה ארוכה לעריכת חשבון, נדהמים לגלות כי אם החשבון בקופה הסתיים דקה לאחר השעה 23:00, הם אינם יכולים לרכוש את היינות שנועדו לשבת ולחג והם נאלצים להשיבם למדפים ולחזור שנית בשעות היום לרכוש יינות.

לנוכח האמור, מוצע להוסיף חריג בחוק, לפיו תותר מכירת יינות גם בשעות הלילה, שכן צעירים ובליינים שמעוניינים להשתכר, שותים משקאות אלכוהוליים אחרים כגון בירה, ויסקי, וודקה ואינם משתמשים בדרך כלל ביינות. כמו כן, כדי לא לפגוע במטרות החוק, מוצע לסייג את ההוראה האמורה ולקבוע כי מכירה כאמור תהא רק ברשתות המזון הגדולות. רשתות כאמור אינן נמצאות בדרך כלל באזורי בילוי ועל כן החשש שירכשו בהן יינות לשם שכרות קלושה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully