וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת דרך ארץ לא תגבה קנסות ממילואימניקים שאיחרו בתשלום עבור נסיעה בכביש 6

עודכן לאחרונה: 24.1.2024 / 12:57

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, התכנסה הבוקר לדיון המשך שעסק ביוזמה לפטור מילואימניקים מתשלום בכבישי אגרה בנסיעה למילואים, לבקשת ח"כ מיכל וולדיגר. כבר בפתח הדיון הודיע היו"ר ביטן כי חברת דרך ארץ הודיעה לו שקיבלה החלטה לוותר על הקנסות ממילואימניקים שלא שילמו חשבון בזמן. בנוסף ביקש היו"ר ביטן משר הביטחון להפעיל את סעיף 8 בחוק כבישי אגרה, המאפשר לו, בהסכמת שר התחבורה ושר האוצר, להוציא צו שיפטור את משרתי המילואים מתשלום בכבישי אגרה.

בדיון ציין סמנכ"ל הכספים של דרך ארץ, זהר פכט, כי החברה המתינה לנתונים ממשרד הביטחון כדי לדעת מי הוא איש מילואים, אך עדיין לא קיבלה אותם ולאחר מכן תשב עם החשב הכללי. היו"ר ביטן אמר כי הובהר לו שעניין הקנסות נפתר ואם יושתו קנסות על מילואימניקים הם יבוטלו. הוא הוסיף כי הצבא נותן כל כך הרבה לחיילים אז הבעיה היא לא הכסף הקטן הזה.

ח"כ וולדיגר אמרה כי שמעה מי שאומר שחיילי המילואים לא צריכים לנסוע בכבישי אגרה, וסיפרה כי היא לא מבינה למה הבן שלה, למשל, שלא ראה את אשתו זמן רב כל כך צריך לבזבז שעות בפקקים ושאלה אם הזמן שלו הוא לא חשוב. "לא יעלה על הדעת להגיד לחייל מילואים, שנמצא מאז שמחת תורה בעזה, שיחזור הביתה בכבישים עוקפים כדי שלא יעלה למדינה כסף", אמרה.

נציג אגף החשב הכללי באוצר, שי ששתיאל, אמר כי למשרד הביטחון יש את הנתונים על משרתי המילואים, מקום מגוריהם ומקום ההתייצבות שלהם. הוא הוסיף כי האוצר ניסה לקבל את הנתונים ולא הצליח ולכן הדבר הפשוט ביותר הוא להוסיף את ההחזר לתשלום שמקבלים משרתי המילואים כהחזר הוצאות דלק. ראש תחום פרט של ענף תכנון כח אדם מילואים בצה"ל, סא"ל (במיל') שיר אבינועם, אמרה כי לצה"ל אין נתונים על השימוש בכביש 6, והוסיפה כי היום הצבא לא יכול לשלם על הנסיעה מבחינה תקציבית וצריך שיהיה לכך מתווה ומקור.

היו"ר ביטן דחה את הדברים ואמר כי הצבא קיבל תקציב לכל מה שביקש לשנת 2024, וקרא למצוא לכך את הפתרון. הוא אף הודיע כי יכנס את הוועדה שוב בנושא בקרוב, וביקש שעד אז יימצא פתרון לבעיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully