וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוטרש: "זו 'פנטזיה' לחשוב ש-2.2 מיליון פלסטינים יכולים לחיות רק מסיוע הומניטרי"

עודכן לאחרונה: 24.1.2024 / 4:23

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר היום (רביעי) כי זו 'פנטזיה' לחשוב ש-2.2 מיליון פלסטינים יכולים לחיות רק מסיוע הומניטרי. "סחורות בסיסיות מהמגזר הפרטי חייבות להיכנס בכמויות משמעותיות - כפי שנעשו במשך שנים רבות לפני הלחימה הנוכחית", אמר בפני מועצת הביטחון של האו"ם.

גוטרש קרא שוב להפסקת אש הומניטרית, החלטה עליה ארצות הברית הטילה וטו לפני כמה חודשים.
עוד ציין מזכ"ל האו"ם את החשש ההולך וגובר שהסכסוך יגלוש למלחמה אזורית עם הסלמה של עימותים בלבנון, תימן, סוריה ועיראק.

"זכותו של העם הפלסטיני לבנות מדינה עצמאית משלו חייבת להיות מוכרת על ידי כולם", אמר גוטרש. "כל סירוב לקבל את פתרון שתי המדינות מצד כל צד חייב להידחות בתוקף", מה האלטרנטיבה?" הוא המשיך. "איך יראה פתרון של מדינה אחת עם מספר כה גדול של פלסטינים בפנים בלי שום תחושה אמיתית של חופש, זכויות וכבוד. זה יהיה בלתי נתפס".

בנוסף, משרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים (אוצ'ה) פרסם את העדכון האחרון שלהם על המלחמה בין ישראל לחמאס, כשהדגיש את מה שקורה בחאן יונס. "כוחות ישראליים דיווחו כי כיתרו ופתחו במבצע רחב היקף בעיר. דווח על קרבות קשים בקרבת בתי חולים בחאן יונס, בהם אל אקצא, נאצר ואל עמל, עם דיווחים על פלסטינים המנסים להימלט לעיירה רפיח שבדרום המדינה".

בנוסף, פירטו את מצב הפליטים הפלסטינים בחאן יונס, כשלפי הערכתם יש למעלה מ-400 אלף איש ללא בתים. "ב-23 בינואר הוציא הצבא הישראלי צווי פינוי חדשים באמצעות מדיה חברתית לפלסטינים במספר גושי עיר בחאן יונס. האזור הפגוע משתרע על פני כארבעה קמ"ר. באזור מתגוררים כ-88,000 תושבים, בנוסף לפי הערכות, כ-425,000 פליטים המחפשים מחסה ב-24 בתי ספר ומוסדות נוספים".

אוצ'ה המשיכו לפרט על האזור בחאן יונס בו פונו התושבים. "האזור המושפע כולל את בית החולים נאצר, בית החולים אל עמל ובית החולים הירדני, המהווים כמעט 20% מבתי החולים הנותרים בתפקוד חלקי ברחבי רצועת עזה. שלוש מרפאות בריאות ממוקמות גם באזור הפגוע. מדווחים כי כ-18,000 פליטים נמצאים בבית החולים נאצר, כאשר מספר בלתי ידוע של עקורים מחפשים מחסה במתקני הבריאות האחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully