וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוק לקיצור התמחות עורכי הדין בעקבות המלחמה אושר בוועדת החוקה

עודכן לאחרונה: 23.1.2024 / 20:21

ועדת החוקה אישרה היום (שלישי) פה אחד לקריאות שניה ושלישית את החוק לקיצור התמחות עורכי הדין בעקבות המלחמה. הוועדה קיבלה את הסתייגות היו"ר רוטמן, לפיה הוראת השעה תיקבע לשנה ותסתיים בסוף שנת 2024 במקום בסוף שנת 2025, ושר המשפטים יוכל להאריכה בשנה נוספת בצו באישור ועדת החוקה.

בעקבות דיוני הוועדה קבע היו"ר ח"כ רוטמן כי נוסח הצעת החוק ישונה כך שמי שהחל התמחותו לפני ינואר 2023, תחול עליו התמחות של 18 חודשים כקבוע היום. מי שהחל התמחותו לאחר ינואר 2023 ועד ל-31 באוגוסט 2023 תחול עליו התמחות של 14 חודשים.

עורכי דין מול מסמך. ShutterStock
עורכי דין מול מסמך/ShutterStock

כמו כן, מי שהחל התמחותו החל מה-1 בספטמבר 2023, ועד לסיום הוראת השעה בסוף שנת 2024, ישלים התמחות של 12 חודשים. למתמחים שהחלו התמחותם מינואר 2023 ועד מועד חקיקת החוק, ונכללים בקבוצות המילואימניקים ובני זוגם, המפונים או מקום התמחותו מפונה, מי שהמאמן שלו במילואים ולא התאפשר לו להתמחות, מי שהוצאו לחל"ת או נפגעי איבה, חטופים, נעדרים ובני משפחותיהם - תתאפשר להם לבחור להאריך את ההתמחות מ-12 או 14 חודשים ל-16 חודשים.

יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן: "אני שמח שבעבודה מאומצת של כל הנוגעים בדבר הצלחנו להגיע להצבעה פה אחד קואליציה ואופוזיציה. הדאגה לאנשי המילואים חשובה. מודה לח"כים שנענו לקריאות המתמחים והסטודנטים ונתנו מענה למצוקה שיצרה עבורם מלחמת חרבות ברזל"

ראש לשכת עורכי הדין, עמית בכר ציין כי בכל מקרה ייקבע מועד בחינה נוסף ואמר: "החוק לא היה צריך לבוא לעולם. הקושי הוא בין היתר במידיות כניסת החוק לתוקף ומכאן גם הצפי לחוסרים במאמנים ובמתמחים שמסתמכים עליהם ככוח עזר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully