וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה מתכננת את חזרת התושבים שפונו, בעוטף מתנגדים: "אנחנו לא בובות"

עודכן לאחרונה: 23.1.2024 / 22:28

נציג המדינה אמר היום כי תושבים המרוחקים 7-4 קילומטר מהגבול צפויים לחזור לבתיהם כבר בפברואר, וכי גם ילדי העוטף ישובו ללמוד בדרום בשנת הלימודים הקרובה. אלא שהתושבים כלל לא מרגישים מוכנים לשוב לבתיהם: "תיערכו כמו שצריך ואז תקראו לנו לחזור"

נתניהו לראשי רשויות מהעוטף: נחושים לשקם את הקיבוצים/איתי בית-און / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ

בעוד המדינה מתכננת את חזרת תושבי הדרום ליישובים מהם פונו ב-7 באוקטובר, חלק מתושבי עוטף עזה לא מקבלים את התוכנית לחזרת התושבים ופתיחת בתי הספר. "הילדים שלנו לא בובות", הם אומרים.

היום בוועדת הפנים אמר נציג מנהלת תקומה כי "היישובים בטווח של 7-4 קילומטר מעזה צפויים לחזור בפברואר, וביולי היישובים שבטווח 0-4 קילומטר. שנת הלימודים תיפתח שם בספטמבר 2024".

מורן חג'בי ממושב יכיני. באדיבות המצולמים
"המחבלים לא ספרו מטרים כשנכנסו לטבוח בתושבים". מורן חג'בי/באדיבות המצולמים

חלק מתושבי העוטף לא מרגישים מוכנים לחזור לבתיהם. "אני מרגישה שבשם הרצון שלהם להניע את הגלגלים, שוכחים שיש פה בני אדם שעברו טראומה קשה ב-7 באוקטובר ולפני כן 22 שנים כמגן אנושי", אמרה מורן חג'בי ממושב יכיני. "הם חייבים להפנים ולתרגם למדיניות שלהם, שהמשך ספירת המטרים הזו, הטרמינולוגיה הזו, לא רלוונטית. אלה יישובים שהמחבלים לא ספרו את המטרים כשנכנסו לטבוח בתושביהם. המתווה הזה צריך להשתנות ולהיות מותאם למציאות. כל משפחה שלא מעוניינת לחזור בשלב זה, המדינה צריכה לתת לה אפשרות לסיים את השנה במקום בו היא שוהה. אנחנו, זקנינו והילדים שלנו לא בובות, אי אפשר להמשיך לטלטל ככה את הנפשות שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ירון סמימי, 22 בינואר 2024. באדיבות המצולמים
"עצוב שממשיכים במסרים עקיפים במקום לדבר איתנו ישירות". ירון סמימי/באדיבות המצולמים

קרן, תושבת תקומה, סבורה שעדיין לא הגיע הזמן להחזיר את בתי הספר. "לנו כלל אין בית הספר כי הוא נמצא בתוך 4 הקילומטרים. חוץ מזה, עדיין אין שליטה מלאה על כל מה שקורה ברצועה, עד אז אנחנו בעצם קו ראשון".

ירון סמימי ממושב שוקדה, שנמצא בטווח 7-4 קילומטר מהרצועה, אמר כי כנראה שיש חומרים מודיעיניים לאותו נציג של המינהלת, חומרים שאין אפילו לפיקוד העורף. "עצוב שהם ממשיכים לדבר עם התושבים במסרים עקיפים, במקום לדבר איתנו ישירות. המדינה חייבת להבין שצריך לאפשר לכל ישוב, קהילה ומשפחה להחליט מתי זה נכון להם לחזור. בנוסף, יש להיערך עם נושא פתיחת מוסדות החינוך באופן מסודר ובטוח, ולא כמו המצב היום שילדינו לומדים 4-3 שעות מדי יום ויוצרים פער אדיר מול שאר התלמידים ברחבי הארץ, פער שכבר היום פוגע באופן משמעותי בילדינו. תיערכו כמו שצריך ואז תקראו לכולם לחזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully