וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: תיאסר העסקה של עובדי הוראה תומכי טרור

עודכן לאחרונה: 23.1.2024 / 18:24

ועדת החינוך אישרה לקריאה ראשונה: תיאסר העסקה של עובדי הוראה תומכי טרור

בהמשך הליך החקיקה יוחלט האם גם יישלל תקציב מבתי ספר שעובדי חינוך בו הזדהו עם מעשי טרור

ועדת החינוך, התרבות והספורט בראשות ח"כ יוסף טייב אישרה היום (שלישי) לקריאה ראשונה את הצעת החוק, שלפיה תיאסר העסקה של עובדי הוראה תומכי טרור. במידה ואיש ההוראה משתייך לארגון טרור, הביע תמיכה במעשה טרור, או הביע תמיכה במאבק מזוין של מדינת אויב, או של ארגון טרור נגד מדינת ישראל, יוחלו עליו פיטורים מנהליים דרך הליך מנהלי ולא דרך בית הדין המשמעתי. בנוסף, יוכל שר החינוך לשלול תקציב ממוסד חינוך מוכר לא רשמי, אם לדעתו ישנה הזדהות של מי מעובדי בית הספר עם מעשה טרור או עם ארגון טרור או תמיכה בהם.

במשרד המשפטים הבהירו כי נושא שלילת תקצוב מהמוסד עדיין דורש בירור מבחינתם. נציגת המשרד עידית רייס: "חשוב לוודא שזה לא יינתן כעונש, ורק לאחר שמוצו כל האפשרויות האחרות, שזה שמור למקרים חמורים או חוזרים. יש פה עוד קשיים משפטיים שנצטרך ללבן לקראת שנייה ושלישית. אני מאמינה שאם נדייק את הנוסח לנוסח מוסכם ומידתי, אז לא תהיה לנו התנגדות, אבל אנחנו עוד לא שם."

היועצת המשפטית לוועדה עו"ד נירה למעי רכלבסקי הדגישה כי לפי הסיכום עם ועדת שרים לחקיקה, לקראת קריאות שניה ושלישית יחייב הנוסח תיאום עם משרדי החינוך, העבודה והמשפטים.

בהמשך, בשלב הכנת הצעת החוק לקריאה השנייה והשלישית תדון הוועדה, בין היתר, בעניינים אלה: קיום בדיקות ביטחוניות ע"י שירות הביטחון הכללי לעובדי הוראה על מנת לשלול קיומה של תמיכה בטרור; סבירות ומידתיות שלילת תקציב ממוסד חינוך; הוספת שיקול של קיומה של חומרה מיוחדת על רקע היות העובד עובד הוראה, להחלטת מנכ"ל משרד החינוך על פיטוריו של עובד כאמור לפי חוק חינוך ממלכתי או שלילה/ אי מתן אישור העסקה כאמור לעובד חינוך לפי חוק פיקוח על בתי ספר.

מאחורי הצעת החוק המקורית עמד ח"כ עמית הלוי והיא מוזגה בחודש יולי האחרון עם הצעת חוק בנושא דומה שהגיש ח"כ צביקה פוגל. בעד הצעת החוק הצביעו היום שני חברי כנסת (יוסף טייב ועמית הלוי). ח"כ יוסף עטאונה התנגד.

  • עוד באותו נושא:
  • מורים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully