וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצוץ בתקציב: בגלל חוסר מימון לברית מילה - גיורם של כ-100 איש מתעכב

עודכן לאחרונה: 23.1.2024 / 17:06

בדיון בכנסת נחשף כי העיכוב בהליך הגיור החל כבר בשנה שעברה, ומאז לא התבצעו בריתות במימון המדינה. משרד הבריאות מציע לבתי החולים הציבוריים כ-3,000 שקלים עבור ההליך, אך לגישתם מדובר בסכום לא משתלם. בינתיים המתגיירים תקועים בלי תשובות: "עוגמת נפש רבה"

ברית מילה. רויטרס
55 מבין הממתינים לברית הם עולים מאתיופיה, שעם העיכוב בגיור מתעכבת גם קבלת אזרחותם הישראלית. ציוד לברית מילה/רויטרס

ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות קיימה היום (שלישי) דיון על רקע הפסקת ביצוע הליכי בריתות בבתי חולים ממשלתיים עבור מבוגרים מתגיירים. עיכוב בביצוע ברית מילה הותיר 98 מתגיירים תקועים באמצע הליך גיור, הליך מורכב מבחינה בירוקרטית ורגשית ממילא.

"55 מבין הממתינים לברית הם עולים מאתיופיה, עבורם עיכוב בתהליך משמעותי עוד יותר", אמר הבטאמו יוסף, מנהל פרויקט אתיופיה ביחידה לעלייה וקליטה בסוכנות היהודית. "העולים מאתיופיה לא מקבלים אזרחות ישראלית מיד עם עלייתם לארץ, והם נמצאים פה על תקן של תושב קבע עד להשלמת תהליך הגיור. כל עיכוב בתהליך גורם להם לעוגמת נפש רבה".

בדיון בוועדה נחשף כי העיכוב בהליך הגיור התחיל כבר בשנה שעברה, ומאז לא התבצעו בריתות במימון המדינה. משרד הבריאות מציע לבתי החולים הציבוריים כ-3,000 שקלים עבור הליך כירורגי של ברית מילה למבוגר. בעוד בתי החולים מוצאים את הסכום הזה לא מתגמל, ומעריכים כי עלות ריאלית של הליך ברית מילה הינה כ-8,000 שקלים.

"חלק מהמתגיירים הינם חיילי מילואים שתורמים את חלקם למדינה, והם רוצים להצטרף לעם היהודי בדרך המלך. זאת עוד נקודה של בירוקרטיה מכעיסה שמקשה עליהם", אמר יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות ח"כ עודד פורר. "צה"ל אחראי לטפל בכל צרכיהם של כל חייליו, וזה נכון גם לחיילי המילואים. אי אפשר להשאיר את הדברים תלויים ועומדים. אם כל אחד ייתן את חלקו, זה יתקצר משמעותית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully