וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המערכת הפוליטית כואבת על נפילת 21 הלוחמים: "משלמים מחיר כבד במלחמה צודקת"

עודכן לאחרונה: 23.1.2024 / 14:28

לאחר האירוע הקשה ביותר מתחילת המלחמה, נבחרי ציבור ביקשו לנחם את המשפחות ולאחל החלמה מהירה לפצועים. נתניהו אמר כי "לא נפסיק להילחם עד לניצחון". גנץ קרא לאחדות בעם, בעוד שבן גביר דרש להמשיך את המלחמה. גלנט: "נפילת הלוחמים היא ציווי להשגת מטרות המלחמה"

הצהרה משולשת משותפת של שלושת חברי קבינט המלחמה/לשכת ראש הממשלה

במערכת הפוליטית הגיבו הבוקר (שלישי) לתקרית הקשה ברצועת עזה, שבה נפלו 21 לוחמים. ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "אתמול חווינו את אחד הימים הקשים ביותר מאז פרוץ המלחמה. אני מבקש לחזק את המשפחות היקרות של לוחמינו הגיבורים שנפלו בשדה הקרב. אני יודע שעבור המשפחות הללו, חייהן ישתנו לעד".

לכל העדכונים על המלחמה

"אני דואב על חיילינו הגיבורים שנפלו. אני מחבק את המשפחות בשעת יגונן וכולנו מתפללים לשלום פצועינו", המשיך נתניהו. "צה"ל פתח בבדיקה של האסון. אנחנו חייבים להפיק את הלקחים הנדרשים ולעשות הכול כדי לשמור על חיי לוחמינו. בשם גיבורינו, למען חיינו, אנחנו לא נפסיק להילחם עד לניצחון המוחלט".

שר הביטחון יואב גלנט כתב ב-X (טוויטר לשעבר): "בבוקר הקשה והכואב בו בשורת האיוב מגיעה לבתים רבים בישראל, לב כולנו עם המשפחות היקרות בשעתן הקשה מכל. זו מלחמה שתקבע את עתיד ישראל בעשרות השנים הבאות - נפילת הלוחמים היא ציווי להשגת מטרות המלחמה. שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחות חללי המערכה ואיחולי החלמה לפצועים".

21 הנופלים באסון במרכז רצועת עזה. דובר צה"ל
פעילות צה"ל ברצועה/דובר צה"ל

השר בני גנץ גם שלח תנחומים למשפחות, וקרא לאחדות בעם. "זהו בוקר קשה לכל עם ישראל, עם היוודע האסון הנורא", מסר. "‏בבוקר הקשה הזה עלינו להיות מאוחדים, לזכור את המחיר הכבד שאנו נאלצים לשלם על המלחמה הצודקת כל כך ואת המטרה הנעלה עליה נפלו גיבורינו - להבטיח את עתידנו, להשיב את בנותינו ובנינו ולדאוג לנצח ישראל. ‏במיוחד היום, אנו שולחים חיזוק לכל חיילי צה"ל ומפקדיו. כולנו מאחוריכם".

נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר: "בוקר קשה מנשוא, בו עוד ועוד שמות של טובי בנינו - מגש הכסף במלוא מובן המילה - מתווספים למצבת הגבורה, במלחמה שאין צודקת ממנה. מאחורי כל שם נמצאת משפחה שעולמה חרב עליה באחת, משפחה שאנו מאמצים אל ליבנו ביגון ובכאב, ובה בעת בגאווה - על גבורת הדור, על השליחות והרעות, על הדבקות במטרה ועל אהבת העם והמולדת".

"הקרבות העזים מתקיימים במרחב מאתגר ביותר, ואנחנו מחזקים את חיילי צה"ל וכוחות הביטחון שפועלים בנחישות אינסופית למימוש מטרות הלחימה", המשיך הרצוג. "בשם העם כולו אני מנחם את המשפחות ומתפלל לרפואת הפצועים. גם בבוקר העצוב והקשה הזה אנחנו חזקים וזוכרים שביחד ננצח".

עוד בוואלה!

שיגור הטיל - וקריסת המבנים: כך נגרמה התקרית הקשה במרכז הרצועה

לכתבה המלאה
הפשיטה על מוצב האימונים של חמאס בדרג' תופאח. דובר צה"ל
הפשיטה על מוצב האימונים של חמאס בדרג' תופאח/דובר צה"ל

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר ניצל את האירוע כדי לקרוא להמשיך בלחימה. "בוקר קשה וכואב, הלב שבור ומרוסק, שולח תנחומים וחיבוק ענק למשפחות. דווקא עכשיו ברור יותר מתמיד - את המלחמה אסור להפסיק, את הלחימה אסור לצמצם", אמר. "חייבים להמשיך להכניע, לרסק ולכסח את האויב הנאצי בעזה, בכל הכוח. דמם של מאות מטובי בנינו הלוחמים הי"ד לא נשפך לשווא, הלוואי שנהיה ראויים להם ונקיים את צוואתם שנכתבה בדם - ריסוק ומיטוט החמאס והחזרת כל החטופים".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הוסיף: "תנחומים מעומק הלב למשפחות הגיבורים, עם ישראל כולו מחבק אתכם בלב שבור ודואב. המחויבות שלנו היא שנפילת הבנים לא תהיה לשווא. הגיבורים הללו הם עמוד האש לפני המחנה שמורים לנו את הדרך להמשך המערכה המוסרית של עם ישראל, עד שננצח את פני הרוע, עד שנגדע את החושך".

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה שלח תנחומים למשפחות, ומסר: "בוקר קשה מאוד בו עם ישראל קם לבשורה המפלחת את הלב, עם נפילתם של רבים מלוחמיו האמיצים, גיבורי ישראל, בשליחותם על הגנת המולדת. כל אחד מהם הוא עולם ומלואו של משפחות, תקוות וחלומות שנגדעו בטרם עת. כולנו מייחלים ומתפללים להחלמה מהירה ורפואת הגוף והנפש השלמה של הפצועים. למען הנופלים, למען הפצועים, למען החטופים, למען כולם - עלינו להמשיך לעמוד יחד זה לצד זה, כתף לצד כתף".

בהמשך נתניהו, גלנט וגנץ הוציאו הודעה משותפת, בעקבות התקרית: "אנחנו מרכינים ראש לזכר נופלינו, ועם זאת איננו לרגע מפסיקים לחתור ליעד שאין לו תחליף - השגת הניצחון המוחלט". מדובר בהצהרה משותפת ראשונה של השלושה לראשונה מזה יותר מחודש, היא ניתנה בפתח מפגש של קבינט המלחמה עם ראשי רשויות בצפון.

שמות 21 הנופלים בתקרית: רס"ם (מיל') מתן לזר מחיפה, רס"ל (מיל') הדר קפלוק ממבוא ביתר, רס"ם (מיל') סרגיי גונטמכר מרמת גן, אלקנה יהודה ספז מקרית ארבע, רס"ל (מיל') יובל לופס מאלון שבות, רס"ר (מיל') יואב לוי מיהוד-מונוסון, רס"ל (מיל') ניקולס ברגר מירושלים, רס"ל (מיל') סדריק גרין מתל אביב-יפו, רס"ם (מיל') רפאל אליאס מושיוף מפרדס חנה-כרכור, רס"ם (במיל') ברק חיים בן ואליד מראשון לציון, רס"ל (מיל') אחמד אבו לטיף מרהט, סרן (מיל') ניר בנימין מגבעתיים, רס"ר (מיל') אלקנה ויזל מבני דקלים, רס"ל (מיל') ישראל סוקול מקרני שומרון, סרן (מיל') אריאל מרדכי וולפסטל מאלעזר, רס"ל (מיל') שגיא עידן מראש העין, רס"ם (מיל') מארק קונונוביץ' מהרצליה, רס"ם (מיל') איתמר טל מקיבוץ מסילות, רס"ם (מיל') אדם ביסמוט מקרני שומרון, רס"ם (מיל') שי ביטון חיון מזכרון יעקב, ורס"ם (מיל') דניאל קאסאו זגייה מיקנעם עילית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully