וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית: העמדת מחבלים לדין היא בחשיבות עליונה עבור ישראל

עודכן לאחרונה: 22.1.2024 / 19:30

סיכום היום הראשון לביקור משלחת התובעים הכלליים וראשי מערכות תביעה בזירה הבינלאומית בישראל
היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה: "חקירת המחבלים והעמדתם לדין היא משימה בעלת חשיבות עליונה בעבור ישראל והקהילה בין לאומית

שלום רב,

משלחת התובעים הכלליים והתובעים בכירים ממדינות שאזרחיהן נרצחו או נחטפו ב-7 באוקטובר סיימה לפני זמן קצר את היום הראשון של ביקורם בישראל. חברי המשלחת, בהם תובעים כלליים ותובעים בכירים מארה"ב, גרמניה, בולגריה, פורטוגל, אסטוניה וצ'כיה, הגיעו לישראל בהזמנת משרד המשפטים ובשיתוף משרד החוץ.

היום נפתח במפגש עם היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה. במהלך המפגש אמרה היועמ"שית כי "חקירת המחבלים והעמדתם לדין היא משימה בעלת חשיבות עליונה בעבור ישראל והקהילה בין לאומית. חובתנו היא להילחם בטרור. לא רק למען אזרחי ישראל, אלא למען הקהילה הבין לאומית ושאר מדינות העולם אשר חולקות עמנו את המחויבות לעקרונות הצדק והאנושיות". היועמ"שית פנתה לחברי המשלחת ואמרה כי "כולי תקווה כי לאחר הביקור בישראל, תמשיכו לפעול בנחישות בכל הכלים המשפטיים העומדים לרשותכם כחלק ממאבקנו בטרור".

לאחר מכן יצאו חברי המשלחת לבסיס דובר צה"ל בתל אביב, שם קיבלו סקירה על מתקפת הטרור של ה-7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל מסא"ל במיל' פיטר לרנר, דובר צה"ל לתקשורת הזרה. בנוסף, צפו חברי המשלחת בסרט דובר צה"ל המתעד את מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר.

בהמשך היום נפגשו חברי המשלחת עם פרקליט המדינה, עו"ד עמית איסמן, אשר סקר את פעילות הפרקליטות מאז ה-7 באוקטובר, לרבות המאמצים הגדולים להיאבק בחמאס בזירה המשפטית וכן על ליווי חקירת מחבלי הנוחבה, ואף שיתף על העבודה המאומצת של של יחידת הסייבר בפרקליטות בתקופה זו. פרקליט המדינה אמר לתובעים כי "ישנה חשיבות עצומה לעובדה שאתם פה. חמאס הוא לא רק הבעיה שלנו כמדינת ישראל, חמאס הוא בעיה של העולם כולו. אנחנו נלחמים בחמאס בזירה המשפטית בכל האמצעים העומדים לרשותנו, ואנחנו מברכים על שיתוף הפעולה עם כל אחת ממדינות העולם שנאבקות בו במישור המשפטי, או שיצטרפו למאבק זה בחמאס ברחבי העולם". פרקליט המדינה הוסיף, כי פרקליטות המדינה פועלת ותפעל ללא לאות על מנת למצות את הדין עם כל המחבלים שלקחו חלק במתקפת הטרור ב-7 באוקטובר.

לאחר מכן הועברה סקירה של תנ"צ יואב תלם, סגן ראש אגף החקירות במשטרת ישראל על החקירות של מחבלי הנוחבה שנתפסו על ידי כוחות ביטחון, שאמר כי השפה האנושית עדיין לא הצליחה להמציא את המילים כדי לתאר את הזוועות שביצעו החמאס. למשטרת ישראל תפקיד היסטורי לוודא שכל העולם ידע ולא ישכח לעולם. כולנו הפכנו ל"עדים במדים" החדשים שמספרים על הזוועות של 7.10". בנוסף, סגן ניצב דודי כץ, מפקד יחידת הסייבר בלהב -433 של משטרת ישראל, סקר את פעולות המשטרה במישור הסייבר, ואמר כי "יש לנו הוכחות שחמאס הוא דאעש. זו לא סיסמה, מצאנו מידע מפורט והוכחות למשימה מאורגנת היטב, עם הנחיות ספציפיות לפרסם את מעשיהם וזוועותיהם באמצעות צפייה ישירה בשידור ספציפי".

בהמשך הועברה סקירה של נציג מחלקת הדין הבינלאומי בפרקליטות הצבאית על הלחימה בעזה, וחברי המשלחת אף נפגשו עם חברי המשלחת הישראלית להאג, ד"ר גיל-עד נועם, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה (משפט בין-לאומי), ד"ר גלית רג'ואן, ראש אשכול הליכים בין-לאומיים, ייעוץ וחקיקה (משפט בין-לאומי) ועו"ד עמית הוימן, מנהל המחלקה למשפט בין-לאומי במשרד החוץ, ודנו עימם בהיבטי המשפט הבין-לאומי.

מחר יסיירו חברי המשלחת ביישובי העוטף וייפגשו עם משפחות שיקיריהן נרצחו או נחטפו במהלך מתקפת הטרור של החמאס ב-7 באוקטובר וכן יקבלו סקירות מגורמים בכירים במשרדי המשפטים והחוץ העוסקים במאבק בטרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully