וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות אומנה לילדים עם מוגבלות יהיו זכאיות לגמלת ילד נכה

עודכן לאחרונה: 22.1.2024 / 18:37

אושר לקריאה ראשונה: משפחות אומנה לילדים עם מוגבלות יהיו זכאיות לגמלת ילד נכה

יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר: "משפחות שבוחרות לטפל בילד עם מוגבלות הם אנשים רמי מעלה, נוודא שיקבלו את המקסימום שאפשר לתת"

ועדת העבודה והרווחה בראשות ח"כ ישראל אייכלר אישרה לקריאה ראשונה הצעת חוק הקובעת כי משפחות אומנה המטפלות בילד עם מוגבלות, יהיו זכאיות מעתה לגמלת ילד נכה מהמוסד לביטוח לאומי. גמלת ילד נכה היא גמלה המשולמת להוריו של ילד עם מוגבלות, לשם סיוע במימון צרכיו המיוחדים. על פי המצב החוקי כיום, משפחות אומנה שמטפלות בילד עם מוגבלות אינן זכאיות לגמלה, אלא לתשלומים אחרים ממשרד הרווחה. עם זאת, קיימים פערים משמעותיים בזכאויות ובסכומים שמקבלות משפחות האומנה אל מול ההורים הביולוגיים. שלוש הצעות חוק שהוגשו על ידי חברי הכנסת יצחק פינדרוס, מירב בן ארי ויסמין פרידמן קבעו כי המוסד לביטוח לאומי ישלם מעתה את הגמלה המגיעה עבור הילד למשפחות אומנה המטפלות בו, לרבות הטבות וזכויות הנלוות לכך, לרבות תוספת של 50% לגמלה עבור כל ילד, למשפחות המטפלות ביותר מילד אחד עם מוגבלות.

בדיון הקודם בהצעת החוק דרשה הוועדה מהגורמים המקצועיים לגבש בתוך 20 יום מנגנון במסגרתו יועברו הכספים למשפחות. במהלך הדיון היום ציינו נציגי משרד הרווחה והביטוח הלאומי כי ישנה הסכמה עקרונית על מתווה להעברת הכספים, אולם ישנן מספר שאלות משפטיות שיש עדיין לבחון ולהסדיר טרם אישורו הסופי של החוק, בהן מניעת תשלום כפול במסגרת זכאות רטרואקטיבית, מועדי התשלום ושאלת העברת המידע ממשרד הרווחה.

יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר בירך על העבודה שנעשתה על ידי אנשי המקצוע ואמר: "משפחות שבוחרות לטפל בילד עם מוגבלות הם אנשים רמי מעלה, לא כל אחד מסוגל לזה. לקראת הקריאה השנייה והשלישית נסדיר את כל השאלות שנותרו פתוחות ונוודא שהם יקבלו את המקסימום שאפשר לתת".

טרם ההצבעה, אישרה הוועדה מיזוג של שלוש הצעות החוק ואישרה אותן כהצעה אחת לקריאה ראשונה.

  • עוד באותו נושא:
  • נכים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully