וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוועדות הכנסת קראו להוציא תכנים אנטישמיים מהחינוך הפלסטיני

עודכן לאחרונה: 22.1.2024 / 18:22

דיון משותף לציון יום החינוך העולמי התקיים היום (ב') בוועדת החינוך, התרבות והספורט והוועדה לזכויות הילד. הוועדות קראו להוציא את תכני השנאה והאנטישמית מהחינוך הפלסטיני. בנוסף, מתחו הוועדות ביקורת חריפה על האו"ם ואונסק"ו, שלא עשו דבר כנגד תעשיית החינוך הפלסטיני המלמדת לג'יהאד, לדמוניזציה של יהודים וישראלים ולדה לגיטימציה של מדינת ישראל.

יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט ח"כ יוסף טייב: "מי שיחנך לטרור - אין מקומו במערכת החינוך. מתחת לאף שלנו, במזרח י-ם, תחת פיקוח של משרד החינוך ושל ועדת החינוך שאני עומד בראשנה, יש הסתה קשה בספרי הלימוד. עד כה, לא הצלחנו - הפיקוח אינו מלא ואינו מביא תוצאות. לפני שנבוא בטענות מוצדקות לאונר"א, בואו נטפל פה אצלנו".

יו"ר הוועדה לזכויות הילד ח"כ אלי דלל: "כשמחנכים לשנאה ורצח של ילדים קטנים - אז למה מצפים? כל מדינות העולם חייבות לקרוא לחינוך, אהבה ושלום וכבוד הדדי ולא לשנאה. הועדות קוראות לפרק את מערכת החינוך של אונר"א שהפכה לכלי שטנה אנטי ישראלי ולחלק אינטגרלי של תשתית הטרור של החמאס."

החוקר ד"ר ארנון גרויס: "ספרי הלימוד ברשות הפלסטינית עושים דמוניזציה ליהודים, כולל עובּרים, ומכנים אותם אויבי האל." גרויס הציג מספר דוגמאות מספרי לימוד עדכניים של אונר"א, שעימם לומדים תלמידי הרשות הפלסטינית: "בספר מדעים המיועד לכיתה ג' נכתב ש"אין מקום לישראל בפלסטין החופשית"; במדריך למורה לאמנות בכיתה ו' מוצעת האפשרות לציור סצנת חתונת שהיד, שזוכה, עפ"י האמונה האסלאמית, לתגמול בעולם הבא, הכולל נישואין ל-72 בתולות; ספר השפה הערבית המיועד לתלמידי כיתה ה' מפאר את המחבלת דלאל אל מוגרבי שפיקדה על התקפת הטרור על אוטובוס בכביש החוף ב-1978 ובה נרצחו יותר משלושים ישראלים - וכך נכתב "ההיסטוריה הפלסטינית שלנו מלאה בשמות מרטירים רבים שהקריבו את נפשותיהם למען המולדת, וביניהם המרטירית דלאל אל-מוגרבי שציירה במאבקה תמונה מתמונות קריאת התגר והגבורה, דבר שהפך את זכרה לנצחי בליבותינו ומוחותינו."; בהמנון הפלסטיני יש ביטויי אלימות והוא הנלמד בבתי הספר ובו מדובר על פדאי, מונח המשמש לתיאור חברי ארגוני הטרור הפלסטיניים: "אחיה כפדאי ואמשיך כפדאי ואמות כפדאי עד אשר אשוב."

נאווה רוזנבלום מארגון אימהות לוחמים הציגה לנוכחים ספרון ילדים: "הספרון הזה הגיע מעזה ויש בו תשבוחות לשהיד שניסה להתנקש בחייו של הח"כ לשעבר יהודה גליק. אנחנו אימהות של לוחמים מחנכות את בנינו לאהבת האדם והארץ."

ח"כ עמית הלוי: "ל-20% מבתי הספר במזרח ירושלים לא נכנס נציג פיקוח של משרד החינוך. משרד החינוך, עם כספי משלמי המיסים, הוא זה שמכניס את חומרי ההסתה בספרי הלימוד של כיתות י"א-י"ב רק בגלל הבגרות הפלסטינית, וכך מחנך לרשע. המשרד צריך להפסיק לחלק חומרי טרור בכיתות יא-יב. זהו מנהג מגונה."

סגן מנהל האגף לפיתוח פדגוגי במשרד החינוך יובל אוליגסטון הודה: "יש לנו אתגר מול מערכת החינוך במזרח ירושלים, אבל בבתי הספר המפוקחים שם, מעל שליש מהם לומדים את מערכת הלימוד הישראלית."

יו"ר מועדון השגרירים יצחק אלדן: "האחראים לחינוך לשנאה הם חמאס, הרשות הפלסטינית, אונר"א, אונסק"ו והמדינות התורמות. ישראל חייבת לחזור להיות חברה באונסק"ו. כשהייתי שם לא הצלחתי לבלום החלטות אנטי ישראליות שעלו פעם אחר פעם, כי היינו במיעוט שם, כמו באו"ם. מאז ש פלסטין התקבלה כחברה באונסק"ו, ישראל יצאה. אבל אין ברירה, כי מדיניות הכיסא הריק היא לא מדינות." אלדן העלה הצעה נוספת: "דובר צה"ל חשף בעזה הנחיות שניתנו למורים מטעם חמאס. אני מציע לעשות ספר שחור עם כל השנאה הזאת ולהפיץ לכל העולם."

ח"כ יוסף עטאונה: "חינוך לשלום צריך להיות לא רק בעת מלחמה. חינוך לשלום הוא אבן יסוד וצריך להיות נר לרגלה של כל חברה. כשמדברים על קדושת החיים יש פרדוקס עם מי שמצד אחד מדבר על קדושת החיים ומצד שני המשך מלחמה. מערכת החינוך צריכה להציג תכניות שיתנו מענה לסובלנות וחינוך לשלום."

יעקוב איברהים מ"יוזמת אברהם" סיפר: "אנחנו עושים פרוייקטים של חינוך בתיכונים, ותמיד אני מופתע מחדש שהם אומרים לי שאני האזרח הערבי הראשון שהם פוגשים. לפי מחקר של גבעת חביבה שנערך אחרי ה-7 באוקטובר, 72% מהיהודים פסימיים לגבי חינוך בשותפות. אנחנו ממליצים למשרד החינוך לגבש תכניות מותאמות לעת הזאת, לחזק את המורים, ולתת כלים לתלמידים. הימנעות מהתמודדות עם ההקצנה במערכת החינוך תגבה מחיר כבד מהחברה הישראלית."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully