וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועדת הכלכלה: דורש להגיע להסדר ליישום חוק מוסר תשלומים במערכת הבריאות

עודכן לאחרונה: 22.1.2024 / 18:17

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן התכנסה היום לדיון שעסק בהחלת חוק מוסר תשלומים (שוטף פלוס 30) על מערכת הבריאות. במהלך הדיון התברר כי כדי לפתור את הבעיה נדרש תקציב חד פעמי של 4 מיליארד שקל, והיו"ר ביטן קרא להגיע להסדר בעניין הזה. הוא הוסיף כי חצי מיליארד השקלים שהציעו במשרדי הבריאות והאוצר לא מספיקים וקרא להעלות את התקציב לכמיליארד שקל ולהגיע להסכם תוך שבועיים.

כזכור, בכנסת הקודמת ולאחר שנים של עיכובים אישרה הוועדה תקנות שנועדו להסדיר את מוסר התשלומים לספקים במערכת הבריאות, מתוקף חוק מוסר תשלומים לספקים שאושר בוועדה עוד בכנסת ה-20. אולם לא כל השרים בממשלה הקודמת חתמו על התקנות, ולכן הן לא נכנסו לתוקף. לפני כשנה קיימה הוועדה דיון בנושא, בו דרש היו"ר ביטן לאשר תקנות שיחולו על כלל מערכת הבריאות ולסיים את גרירת הרגליים. היום הבהיר היו"ר ביטן כי אם הבעיה לא תיפתר הוועדה תמסור תגובה לבג"ץ

סמנכ"ל משרד הבריאות, ליאור ברק, ציין כי המשרד לא הצליח להגיע לנוסח מוסכם על התקנות עם משרדי האוצר והכלכלה. הוא הוסיף, כי ישנה בעיה תקציבית. רפרנטית בריאות באגף התקציבים באוצר, גאיה עופר, אמרה כי עבר הרבה מאז הדיון הקודם והמלחמה הובילה לשינוי סדרי עדיפויות, ולמרות זאת המסגרת של חצי מיליארד השקלים עדיין עומדת. היא הוסיפה כי כדי לפתור את הבעיה באופן מלא נדרשים כמעט 4 מיליארד שקלים.

היו"ר ביטן התייחס לדברים ואמר כי חצי מיליארד שקל זה לא מספיק, ואם לא יהיה תקציב נוסף הוועדה תגיש תגובה לבג"ץ על מנת שיכפה על המדינה לקיים את החוק. עופר השיבה כי היא "לא רואה תרחיש שהסכום גדל, אלא אם המשרדים מסכימים לוותר על תוספות תקציביות". היו"ר ביטן השיב לה כי בסוף תהייה החלטת בג"ץ בעניין.

יו"ר ענף ציוד רפואי בהתאחדות התעשיינים, אריה בנאדו, ציין כי הוא מנהל את מפעל שיאון מדיקל בשדרות, שמאז פרוץ המלחמה נרתם לספק ציוד לבתי החולים. הוא ביקש לחייב את משרד הבריאות להגיע לתשלום שוטף פלוס 45, ואמר כי הריבית היום גבוהה ממה שהיה פעם.

היו"ר ביטן סיכם את הדיון ואמר כי לא ידון בתקנות הקיימות, ואם לא תהייה פשרה הוועדה תודיע לבג"ץ שאין בכוונתה לדון בתקנות מאחר שהממשלה עשתה מה שהיא רוצה. הוא ציין כי הוועדה תתכנס שוב בעוד שבועיים, לישיבת מעקב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully