וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה תידון בוועדת עבודה ורווחה

עודכן לאחרונה: 22.1.2024 / 17:24

הצעות חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה ואי קיזוז ימי חופשה למתנדב במסגרת כוחות הביטחון וההצלה ידונו בוועדת עבודה ורווחה

ועדת הכנסת אישרה לפני זמן קצר (שני) כי הצעת חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה (תיקון - תביעה נגד מפגע) תידון בוועדת עבודה ורווחה.

הצעת החוק מבקשת לקבוע כי נפגע פעולת איבה שנפסקו לטובתו פיצויים עונשיים יהיה זכאי לקבלם בנוסף לכל תגמול אחר שהוא זכאי לו. כמו כן מוצע לקבוע כי נפגע שהגיש תביעה נגד מפגע יודיע למוסד לביטוח לאומי על הגשת התביעה והמוסד יעביר לנפגע חישוב של סך התשלומים ששולמו לו או שעתידים להשתלם לו לפי חוק התגמולים כשהם מהוונים למועד הגשת התביעה.

בנוסף, גם הצעת חוק חופשה שנתית (תיקון - אי-קיזוז ימי חופשה למתנדב במסגרת כוחות הביטחון וההצלה בשעת חירום) תידון בוועדת עבודה ורווחה. ע"פ ההצעה, לא יקוזזו מימי החופשה של עובד ימים שבהם התנדב במסגרת כוחות הביטחון וההצלה או במסגרת גוף הצלה, בתקופת תוקפה של החלטה על שעת חירום ולא הגיע לעבודתו בשל התנדבותו.

כמו כן, מוצע לתקן את סעיף 4 לחוק חופשה שנתית לעניין עובד זמני בשכר, כך שלא יראו כהפסקה בעבודה את הימים שבהם התנדב במסגרת כוחות הביטחון וההצלה או במסגרת גוף הצלה, בתקופת תוקפה של החלטה על שעת חירום. עוד מוצע כי המוסד לביטוח לאומי יעביר למעסיק של העובד תגמול על הימים שבהם נעדר העובד מעבודתו כאמור, ואוצר המדינה ישפה את המוסד לביטוח לאומי על הוצאות אלו.

ההצעות אושרו פה אחד.

בעניין אחר, יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר כץ, הודיע כי החלטת הוועדה שלא לקיים ישיבות מליאה בימי שלישי לא תוארך פעם נוספת, וכבר מחר תפתח המליאה לטובת נאומים בני דקה. כזכור, מאז פרוץ המלחמה, אישרו חברי הוועדה שלא לקיים ישיבות מליאה בימי שלישי, כל עוד חל מצב מיוחד בעורף.

בפתח הדיון, ביקשה צורית פניגשטיין, חברת פורום הגבורה ואמו של רס"ל מעוז שנפל בעזה לומר מספר דברים לחברי הכנסת: בני נפל לפני חודש, עם כל הכאב, אנחנו מבקשים שתפרטו למעשים את החזון הגדול של מדינת ישראל. אנחנו מבינים שיש מבפנים ומבחוץ קולות שקצת מרפים את הכוח הזה להילחם עד הסוף. מרגישים קצת רפיון וזה מבהיל. מבקשים מדם ליבנו: תלחמו עד הסוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully