וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת: "בשנים הקרובות יש להיערך לגידול בביקוש לחשמל"

עודכן לאחרונה: 22.1.2024 / 16:28

בווידאו: "ים של מדוזות" בתחנת הכוח רוטנברג של חברת החשמל/חברת החשמל

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן התכנסה היום (שני) לישיבה שעסקה בהיערכות לאספקת חשמל בשעת חירום והרחבת הספק תחנות הכוח הקיימות. היו"ר ביטן פתח את הדיון ואמר כי "בשנים הקרובות צריך להיערך לגידול בביקוש לחשמל, גם בשגרה וגם בחירום, בין היתר על רקע הגידול בשימוש במכוניות חשמליות, ודרש דיווח על היערכות הממשלה לעניין".

מנכ"ל קבוצת אורות אנרגיה, רם ארליכמן, ציין בדיון כי המציאות היא של ביקוש בעלייה, ותידרש הקמת יחידת ייצור נוספת כמעט כל שנה. הוא הוסיף, כי יש אי ודאות גדולה באשר להימשכות התהליך, ואמר כי ניתן לצמצם את פרק הזמן להקמת יחידות בחצי. הוא הסביר, כי הפתרון לטווח הקצר הוא יחידות ייצור ניידות, על גלגלים, שיכולות לספק חשמל לשכונות בערים ולתת מענה בזמן מלחמה.

מבנה תחנת הכוח בטבריה, חברת חשמל, 29 יוני 2019. חברת חשמל
מבנה תחנת הכוח בטבריה, חברת חשמל, 29 יוני 2019/חברת חשמל

ראש חטיבת אנרגיה מקיימת במשרד האנרגיה והתשתיות, רון אייפר, הודה כי לוקח זמן ממושך להקים תחנת כוח, ולכן הממשלה הטילה על המשרד להתחיל לתכנן לקראת העשור הבא - 2030-2040. הוא התייחס גם למצוקה בגוש דן הצפויה ב-2026, ואמר כי צריך פתרון ביניים של פיקרים ניידים שיוקמו על ידי המגזר הפרטי.

היו"ר ביטן סיכם את הדיון ואמר כי צריך להתחיל כבר עכשיו תהליך של הרחבת תחנות קיימות, ולעשות את זה כמה שיותר מהר. בנוסף דרש היו"ר ביטן לקצר את הליכי התכנון, כך שלא ימשכו יותר מחצי שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully