וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטן: לא נאפשר ישיבות בועדת הכספים אם לא ימצא פתרון לנשות המילואים

עודכן לאחרונה: 22.1.2024 / 16:10

י

ו"ר ועדת הכלכלה ביטן: אם עד יום רביעי לא ימצא פתרון להארכת תקופת דמי לידה לנשות משרתי המילואים והקבע - לא נאפשר ישיבות בוועדת הכספים

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ דוד ביטן, אמר את הדברים בישיבה משותפת עם הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, בראשות ח"כ פנינה תמנו שטה, בה הודיעה נציגת האוצר כי אין כוונה להאריך את תקופת התשלום עבור דמי לידה לנשות משרתי הקבע והמילואים.

נציג הביטוח הלאומי, חנן פוטרמן, ציין כי מדובר על כ-530 בנות זוג של משרתי הקבע שסיימו או יסיימו את תקופת הלידה והעלות לתשלום עבור 11 שבועות נוספות נאמדת בכ-16.4 מיליון שקלים. בשבוע שעבר מסר פוטרמן כי ישנן עוד כ-4,600 נשות מילואימניקים והעלות עבורן נאמדת בכ-130 מיליון שקל. נציגת האוצר, גילי הכהן, ציינה כי נשות משרתי המילואים זכאיות למענק חד פעמי של 10,700 שקלים בהתאם להחלטת הממשלה, והוא חלק מתכנית הסיוע למילואימניקים בסך 9 מיליארד שקל שאישרה הממשלה.

ראש תחום פרט של ענף תכנון כח אדם מילואים בצה"ל, סא"ל שיר אבינועם, ציינה כי הדרך למימוש מענק הלידה המשולם כיום היא פשוטה, והאישה צריכה להגיש אסמכתה שסיימה את חופשת הלידה ואינה מועסקת. ח"כ תמנו שטה שאלה אם יש לצבא גמישות במתן המענק, וסא"ל אבינועם השיבה שאין גמישות.

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה תמנו שטה שאלה האם באוצר מצפים שהאישה תסדר אם 3,000 שקל בחודש? או שמצפים ממנו לצאת לעבור אחרי חודש. יו"ר ועדת הכלכלה ביטן העיר כי אולי הציפיה היא שהלוחם ירוץ עם התינוק במילואים. הוא הוסיף כי הציע פשרה לפיה המענק יוכפל לכ-21,000 שקלים וביקש תשובות בעניין עד יום רביעי הקרוב ואמר: "אחרת לא נאפשר ישיבות בוועדת הכספים שקשורות לאוצר". ח"כ תמנו שטה ציינה כי 50 מיליון שקלים כבר ניתנו וצריך להוסיף עוד 50 מיליון שקלים.

  • עוד באותו נושא:
  • דוד ביטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully