וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטים בתיקי נתניהו: להעביר לפרקליטי רה"מ מידע על תרגיל החקירה לניר חפץ

עודכן לאחרונה: 22.1.2024 / 14:52

השופטים קיבלו חלק מבקשת סנגוריו של ראש הממשלה והורו להעביר להם חלק מהדו"ח הפנימי על חקירת יועצו של נתניהו, שהפך לעד מדינה. עם זאת, הם דחו בקשה שנייה, הנוגעת לעד המדינה שלמה פילבר. ביום רביעי צפוי להעיד בתיק אייל חיימובסקי, לשעבר מנהל לשכת ראש הממשלה

בווידאו: ניר חפץ על דוכן העדים במשפט נתניהו/מערכת וואלה!

סנגוריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו יקבלו חלקים מדו"ח הבדיקה הפנימי שערכה המשטרה בנוגע ל"תרגיל החקירה" שנעשה לניר חפץ, עד המדינה בתיקי נתניהו. כך הורו היום (שני) לפרקליטות המדינה שופטי בית המשפטי המחוזי בירושלים, הדנים בתיקי ראש הממשלה. בעבר העיד חפץ כי במסגרת אותו "תרגיל חקירה", איימו החוקרים לחשוף פרטים שיפגעו במשפחתו אם לא יספק את המידע שיבקשו.


"יש יסוד לטענת המדינה, כי במהותו מדובר במסמך פנימי", נכתב בהחלטת הרכב השופטים - רבקה פרידמן פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם. לדבריהם, "צודקת המדינה גם בטענה כי קיימים טעמים כבדי משקל, שככלל הם מצדיקים אי מסירה של חומר כאמור. מנגד, בחנו אם יש בדו"ח מידע שיש בו כדי לסייע להגנה, שמוצדק למסרו חרף השיקולים האמורים. באיזון בין השיקולים האמורים, החלטנו להורות על מסירת הקטעים הבאים בדו"ח: לשאלות שהיה בהן משום כניסה למערכת היחסים בין נחקר לעורך דינו, הצגת שאלות בלתי ראויות ל'מקורבת' במהלך חקירתה, וכן סעיף מחלק ההמלצות בדו"ח".

ניר חפץ בדיון בתביעה של דוד שימרון נגד עו"ד דוד ארצי, בימ"ש השלום רמלה, 2 בינואר 2023. יהונתן שאול, פלאש 90
על הפרק בדו"ח: שאלות בלתי ראויות ל"מקורבת". עד המדינה ניר חפץ/פלאש 90, יהונתן שאול
שלמה פילבר בדיון תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 14 ביוני  2022. יונתן זינדל, פלאש 90
בקשה שנדחתה. עד המדינה שלמה פילבר/פלאש 90, יונתן זינדל

עם זאת, שופטי ההרכב דחו את בקשת הסנגורים לערוך רענון לעד אלי אסייג, המעיד כעת במשפט נתניהו, כדי לבדוק אם בוצעו פעולות חקירה לבדיקת הגרסה שמסר עד מדינה נוסף בתיק - שלמה פילבר. אסייג שימש בעבר ראש היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית בתקופה שבה התיק טופל בידי המשטרה. השופטים דחו בקשה זו, מכיוון שהם "לא מצאו הצדקה מספקת" להיענות לה, כלשונם.

בקשותיהם של הסנגורים הגיעו בעקבות דברים שאמר אסייג על דוכן העדים. עם זאת, יש להזכיר כי גם חפץ וגם פילבר העידו בעצמם בתיק לפני כשנה, כלומר לסנגורים היתה אפשרות לשאול אותם את כל השאלות האלו. עובדה זו צוינה בעמדת הפרקליטות בנושא, שהוגשה לבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully