וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חפץ מעיד על חקירתו במשטרה: "איימו עליי עשרות פעמים שיחריבו את משפחתי"

עודכן לאחרונה: 1.12.2021 / 14:06

במהלך הדיון הוקרנו קטעים מחקירתו של חפץ, בהם נשמע החוקר מאיים עליו: "עומדת לנחות פצצה שתזעזע את עולמך". חפץ הבהיר: "זה היה איום בעולמות האישיים". בהמשך, סיפר על תנאי המעצר הקשים: "זה היה גיהנום, הייתי כמו קוף בתוך כלוב. התעוררתי מכוסה במאות פשפשים"

בווידאו: ניר חפץ על דוכן העדים במשפט נתניהו/מערכת וואלה!

ניר חפץ, עד המדינה בתיקי האלפים, ממשיך להעיד היום (רביעי) במסגרת החקירה הנגדית בבית המשפט המחוזי בירושלים. אתמול התחדשה עדותו על חלקו בתיק 2000, פרשת נתניהו-מוזס. עדותו בתיק זה החלה השבוע, עם השלמת החקירה הראשית בתיק 4000, פרשת בזק-וואלה!.

בפתח הדיון, הוקרן קטע מחקירתו של חפץ בו נשמע החוקר מאיים עליו: "עומדת לנחות פצצה שתזעזע את עולמך, אנחנו לא תחנת משטרה, אנחנו 433. שיטות הפעולה שלנו מלבד זכויות החשוד דומות לשיטות של שב"כ". 

חפץ הגיב לתיעוד והבהיר בבית המשפט כי היה מדובר באיום מפורש. "הבנתי שזה איום בעולמות האישיים, בשיח שביני ובין עצמי לא חשבתי שעשיתי משהו מלבד השיבוש", אמר חפץ. "האיום היה שאם אני לא אספק גרסה יחריבו את משפחתי, זה נאמר עשרות פעמים".

חקירת עד המדינה, ניר חפץ בתיק 2000 
30 בנובמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
חפץ בבית המשפט, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

בקטע נוסף שהוקרן בדיון, נראה החוקר מטיח בחפץ: "אתה צריך לצאת מהעמדה שלך, אם לא - נחריב אותך. אני יכול להגיד לך שכל פינה שניסית להסתיר במהלך חייך, כל אותן מסתורין, אנחנו נגיש לך על השולחן ונבקש את תגובתך".

"כל דבר שאתה מעלה, כל סרט וכל מצב שאתה מעלה בראש יהיה פה. מהרגע שהפצצה תיפול. אני לא צוחק איתך ניר ולא מרמה אותך", אמר החוקר לחפץ במהלך החקירה. עורך הדין טען כי מדובר בחקירה לא חוקית ואף הציג תגובה מהעבר של המשטרה, אז הכחישה שהחוקרים איימו על חפץ, לאחר שהדבר פורסם בתקשורת.

עוד בוואלה!

חפץ בחקירה הנגדית: איימו עליי כדי שאשתף פעולה

לכתבה המלאה
חקירת עד המדינה, ניר חפץ בתיק 2000 
30 בנובמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
חקירת עד המדינה, ניר חפץ בתיק 2000 30 בנובמבר 2021/פלאש 90, יונתן זינדל

לאחר זמן קצר שבו החקירה התנהלה ללא נוכחות התקשורת, הוקרן באולם קטע מהחקירה שבמהלכה חפץ נשבר ופורץ בבכי. "התרגיל הוא שאומרים לי או לעורך הדין שלי שהולכים לבקש הארכת מעצר, ואז בסמיכות זמנים נכנס חוקר שלא הכרתי, והתקשר לאשתי והודיע לה שמחר אני בבית. אמרתי להם 'למה אתם משחקים ברגשות של המשפחה שלי?' זה מה ששבר אותי".

"זה לא שאני ישבתי 15 יום ובכיתי, זה היה האירוע היחיד. המכנה המשותף הוא שאני עצמי מספיק חזק, אבל המקרה הזה של תרגיל החקירה שנעשה עליי נעשה למעשה על משפחתי", הוסיף חפץ. "ממתי חוקר מתקשר בחדר החקירות לאשתי ומודיע לה שמחר אני מגיע? זה היה מהלך מנוול. הייתי אחר כך עוד שמונה ימים במעצר, והוא עמד מולי ומודיע לה שמחר אני בבית, ואני ידעתי שהוא משקר לה".

עוד סיפר חפץ כי לאחר שפרץ בבכי, החוקר שינה גישה וניסה להתקרב אליו, לאחר חקירה שבה איים עליו. "הוא בעצם זיהה הזדמנות שהתרגיל עבד, והוא מחלץ ממני גרסה סביב הטיעון המשפחתי. רצה לנגן ולפרוט על המיתר הזה. באיזשהו שלב בשבוע השני הרגשתי שהם התייאשו שאני אמסור גרסה,
באיזשהו שלב ראש צוות החקירה טס לסקי בשווייץ, חקירה של ראש ממשלה והוא טס לשווייץ, והם אומרים לי את זה. הם הסתלבטו עלי שהוא בשווייץ ואני פה".

עו"ד בן צור תיאר מקרה שבו החוקרים אמרו לחפץ שעליו לשנות גישה אם ברצונו לגיוס של בנו שבוע לאחר מכן. "זה מוטיב שחזר הרבה פעמים", סיפר חפץ. "גם זה שהילדים שלי לא ידברו איתי ולא ירצו להסתכל עליי. זה הדברים שבאמת טלטלו אותי. אם מתישהו התפרקתי זה רק על הרקע הזה".

דיון | תיק 2000 
30 בנובמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
אלוביץ' בבית המשפט/פלאש 90, יונתן זינדל

"הייתי כמו קוף בתוך כלוב, זה היה גיהנום"

בהמשך, סיפר חפץ על התנאים הקשים, לדבריו, שבהם הוחזק במעצר. "במעצר איילון אי אפשר לתאר את הקטסטרופה, את הגיהנום", אמר חפץ לשופטים. "התקבלה החלטה שאני לא אהיה עם עצירים נוספים. הייתי בכלא ניצן ליד רמלה, בחדר גדול שיש בו כמה מיטות קומתיים, מפוצץ בזבל מסריח ושיירי אוכל שהשאירו, פשוט התחלתי לנקות את החדר כדי שאוכל לישון שם. זה היה אחד המקרים הקיצוניים, והיו גם מקרים נוספים".

"בלילה השני התעוררתי וכל הגוף שלי מכוסה במאות פשפשים, היום ברור לי שזה היה מותאם לגמרי. במשך יומיים-שלושה אני דורש לראות רופא, אך אמרו לי שאין רופא בלהב 433, וכל פעם שמביאים אותי בלילה לכלא הרופא כבר איננו. הבנתי שמשחקים בי", תיאר עד המדינה. "שב"ס ומשטרה היו מתואמים בנוגע לארוחות ולרופא".

לדבריו של חפץ, החוקרים מנעו ממנו שינה במכוון. "כל יום, אחרי שגמרו לחקור אותי, הייתי יושב עם חוקר עוד שעה-שעה וחצי בחדר ושותק, עד 23:00-22:00, ואז באים לקחת אותי", תיאר חפץ. "כמות הבלשים שהסתובבו סביבי הייתה כל כך גדולה שלא יכול להיות שלא היו שניים שיכלו לקחת אותי".

דיון תיק 4000 | עדותו של ניר חפץ בבית המשפט המחוזי, ירושלים 29 בנובמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
דיון תיק 4000 | עדותו של ניר חפץ בבית המשפט המחוזי, ירושלים 29 בנובמבר 2021/פלאש 90, יונתן זינדל

עוד סיפר חפץ על מכת הפשפשים במעצר: "התעוררתי בבוקר עם מאות עקיצות של פשפשים, וכל הגוף מכוסה שלפוחיות. כשהגעתי הבוקר לחקירתי ביקשתי רופא כדי שייתנו לי משהו להרגעה, והתשובה הייתה: 'לא מתים מזה, אתה תקבל טיפול משב"ס'. היו לי מאות שלפוחיות בידיים ובגוף, ואני לא מאמין שהקריטריון לראות רופא זה רק כשנשקפת סכנת חיים".

"ישנתי בלילה טוב ארבע שעות, ובלילה פחות טוב שעה וחצי-שעתיים. כשאני מגיע לתא אני מבקש שקיות ניילון במקום כפכפים ומתקלח. בשלב מסוים הייתי כל כך עייף, שגם אם היית ממוטט את הבניין - לא הייתי מתעורר", הוסיף חפץ.

אתמול בתחילת החקירה הנגדית, ביקש עו"ד אמיר טבנקין, החוקר את חפץ מטעם התביעה בפרשת 4000, לערוך את החקירה הנגדית בכל הנוגע לעניינים הפרטיים של חפץ המצויים תחת צו איסור פרסום - בדלתיים סגורות. עו"ד בעז בן צור המייצג את הנאשם מספר 1 בתיק בנימין נתניהו התנגד לבקשה. לאחר התייעצות, השופטים דחו את הבקשה של הפרקליטות, אך הבהירו כי ישקלו לסגור חלקים בדיון.

חפץ סיפר אתמול על הקשיים שעבר בחקירתו ועל הלחצים שהופעלו עליו לחתום על הזכם עד מדינה. חפץ אמר כי "באותו זמן אני הבנתי לחלוטין שרוצים לנבור לי בחומרים כדי להפעיל לחץ בחקירה, מאחר ואני אמרתי שאני הפקדתי את השיקול דעת בידי עורך הדין שלי. עשיתי מה שהוא אמר לי. אם זה היה תלוי בי לא הייתי חותם ונותן הכל.

חפץ תיאר כי חקרו אותו עשרות חוקרים, יותר מ-30 חוקרים להערכתו. "היו ניסיונות להחליף את עורך הדין שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully