וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גם אנחנו שוחררנו בלי להכריע": מחאת המילואימניקים שעוררה סערה

עודכן לאחרונה: 22.1.2024 / 15:06

אנשי מילואים שיצאו מעזה תלו על כלי רכב צבאיים שלטי מחאה, שבהם נכתב כי הלחימה לא השיגה את מטרותיה. מאחורי הקמפיין עומד ארגון "מטה בראשית", שכתב בטוויטר: "אם הדרגים הבכירים לא יודעים להכריע, שיפנו מקום לאלה שכן". דובר צה"ל: "זה מנוגד לפקודות, האירוע מתוחקר"

פעילות צה"ל ברצועת עזה. 21 בינואר 2024/דובר צה"ל

סערה פרצה היום (שני) בעקבות תיעוד של אנשי מילואים שיצאו מרצועת עזה, ותלו על כלי הרכב הצבאיים שלטים שעליהם נכתב "גם אנחנו שוחררנו בלי להכריע (את חמאס)". האות ל' במילה להכריע מעוצבת כמו ה-ל' של מפלגת הליכוד, וכך הביקורת מופנה כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מאחורי הקמפיין עומד ארגון "מטה בראשית", שכתב בעמוד ה-X שלו (טוויטר לשעבר): "אם הדרגים הבכירים בממשלה ובצבא לא יודעים להכריע שיפנו את מקומם לאלה שכן. מאסנו ברצון של כל צד במפה הפוליטית להשיג הכרעה. הכרעה משיגים מול אויב נאצי שנמצא מסביבנו. נתניהו טוב לערבים".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לתיעוד: "בשעות האחרונות הופץ תיעוד של משרתי מילואים שמביעים מחאה בזמן שירות מילואים פעיל תוך שימוש בכלים צבאיים. המעשים הנראים בסרטון הינם בניגוד לפקודות ואין להם מקום בצה"ל, לא בשגרה ולא במלחמה. האירוע מתוחקר".

אוריה לוברבום, שהוביל את המחאה ועומד מאחורי "מטה בראשית", אמר בשיחה עם וואלה! כי "אנחנו בדרך לזיכויים ושמנו שלטים שאומרים את מה שאנחנו מרגישים בפנים ובחוץ. אין קשר לפוליטיקה, ראיתי את הטבח בעיניים וכולם ממשיכים כאילו כלום לא קרה. בשנה האחרונה כמות לובשי המדים שהשתמשו בדרגות שלהם והיו באולפנים, פגישות, ועדות בכנסת וסיפרו שקרים - אין הבדל בין זה לבין שכשאני אומר את דעתי על מדים".

"לתת להם להמשיך להדהיר את הרכבת לתהום? להגיד ביהירות שהאויב מוכרע? דיברנו בשם הרבה מהמילואימניקים שהלכו הביתה עכשיו. באנו כדי להחזיר את האחים שלנו ולהשמיד את האויב, אבל הולכים באמצע", המשיך לוברבום. "מילא היו משנים מדיניות, כלום. מספרים לנו על מורכבויות כבר עשר שנים וכלום לא קרה, אז אולי הגיע הזמן להקשיב לאנשים הפשוטים ולהשמיד את האויב. לא יכול להיות שחוזרים אזרחים לשטח שאמור להיות סטרילי, שהשווקים עובדים. בצפון חיזבאללה מייצר רצועת ביטחון. ישנו, רימו אותנו, ראש הממשלה מרים בלון 'לא תהיה הגירה' ורואים איך העם ייקח את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully