וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לו"ז ועדת החוקה ביום שני 22 בינואר 2024

עודכן לאחרונה: 22.1.2024 / 10:33

הבוקר בוועדת החוקה: הצ"ח לקיצור תקופת ההתמחות לעריכת דין בעקבות מלחמת חרבות ברזל; הארכת מועד ההתיישנות להגשת תביעות אזרחיות בעבירות שאינן בתחום המקרקעין, בעקבות המלחמה

סדר יום הוועדה בראשות ח"כ שמחה רוטמן:

? יום שני, י"ב בשבט תשפ"ד, 22 בינואר 2024
בשעה 09:00- הצעת חוק ההתיישנות (תיקון מס' 9 - הוראת שעה - חרבות ברזל), התשפ"ד-2024- הכנה לקריאות שנייה ושלישית
מוצע לקבוע עילה להארכת התיישנות ולפיה אם נבצר מתובע להגיש תביעה שאינה עוסקת במקרקעין בשנה האחרונה של תקופת ההתיישנות, בשל פעולות האיבה שאירעו בתקופת המצב המיוחד או פעולות המלחמה, לא תתיישן תביעתו לפני שעברה שנה מיום תחילתו של החוק המוצע, וכאשר מדובר בתובע מאוכלוסייה מיוחדת כמפורט בחוק (כדוגמת משרת בשירות מילואים) - לפני שעברו 18 חודשים מיום התחילה.
כמו כן, מוצע לקבוע כי ביחס לתביעות שהתיישנו בתקופה שמיום ה-7 באוקטובר 2023 עד לתחילתו של חוק זה, יראו את התביעות כאילו לא התיישנו ותקופת ההתיישנות תוארך עד תום תשעה חודשים מיום התחילה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "למרות שקיימת אפשרות טכנית לפתוח בהליכים אזרחיים, חלק ניכר מאזרחי מדינת ישראל מתמודד עם קושי משמעותי לעשות זאת, כמו לדוגמה תושבים שפונו מבתיהם ואין בידיהם המסמכים הנחוצים להגשת תובענה או המשרתים בכוחות הביטחון שאינם יכולים להתפנות להגשה וניהול של תובענה בתקופה זו. קושי זה מעמיד את תביעתם בסיכון להתיישנות וכן קיים חשש כי בשל העדר הפניות של אזרחי ישראל לפתוח בהליכים אזרחיים, תביעות מסוימות כבר התיישנו".

בשעה 10:30- הצעת חוק לשכת עורכי הדין (הוראת שעה - חרבות ברזל), התשפ"ד—2023- הכנה לקריאות שנייה ושלישית
מוצע לקבוע בהוראת שעה לשנתיים כי תקופת ההתמחות למתמחים שהתחילו את התמחותם החל מחודש ספטמבר 2023 תקוצר לתקופת התמחות של 12 חודשים (במקום 18 חודשים). נוסף על כך, מוצע לקבוע כי היעדרויות אשר נסיבותיהן קשורות בזיקה ישירה ללחימה ולמצב המיוחד בעורף, ייחשבו כהיעדרויות שנכללות בתוך תקופת ההתמחות של המתמחה ושאינן פוגעות ברציפות תקופת ההתמחות.

  • עוד באותו נושא:
  • ועדת חוקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully