וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר המוסד לשעבר: "חמאס משתמש בסיוע לחיזוקו, להיכנע להם - סכנה לקיומנו"

עודכן לאחרונה: 22.1.2024 / 9:25

רמי איגרא, ששימש כראש חטיבת שבויים ונעדרים במוסד, מדגיש בריאיון ל-103fm כי הלחץ הצבאי עובד, אך ישראל כושלת בכל הנוגע לסוגיית הסיוע: "לא צריך לעצור אותו, צריך לנהל אותו". על מתווה לעסקה חדשה אמר: "חמאס לא זז חודשיים מעמדתו. אין פטנט לשנות את דעתו"

מטה משפחות החטופים במחאה מול בית ראש הממשלה בקיסריה/מטה המשפחות

ראש חטיבת השבויים והנעדרים לשעבר במוסד, רמי איגרא, תקף בחריפות בריאיון לענת דוידוב ואודי סגל בתוכנית "שבע-תשע" ב-103fm את תנאי ארגון הטרור חמאס לשחרור 136 החטופים. חמאס הציג מתווה לפי הפרסומים, שלפיו הלחימה תופסק, תהיה נסיגת כוחות צה"ל מהרצועה, ערבויות להמשך שלטון חמאס בעזה ושחרור כל האסירים המוחזקים בבתי הכלא בישראל.

"ישראל לא מנהלת את המשא ומתן עם קטאר ומצרים, אלא מנהלת משא ומתן עם חמאס, אבל כרגע הוא לא פרטנר", אמר איגרא בפתח השיחה: "כשעושים משא ומתן לשני הצדדים יש אינטרס, כאן יושבים שני צדדים שבסופו של דבר האינטרס שלהם זה להשמיד אחד את השני. חמאס נמצא כרגע בלחץ".

"ברור לו שהמלחמה הזו לא מחזירה אותו בטווח הארוך לשלטון, הוא מסתכל על התקשורת הישראלית, רואה מה קורה בישראל והלחץ שמופעל על ידי משפחות החטופים על הממשלה, והוא אומר לעצמו 'כולם יעשו את עבודתי ובסופו של דבר יפסיקו את המלחמה הזו ואני אחזור לשלוט בעזה'".

עשרות מתאספים מול מעון ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים בקריאה להביא לשחרור מיידי של כלל החטופים. 21 בינואר 2024. ינון שלום יתח
"כשעושים משא ומתן לשני הצדדים יש אינטרס". הפגנה לשחרור החטופים בירושלים, 21 בינואר 2024/ינון שלום יתח

עוד הבהיר: "אנחנו במצב, שככל שמדובר בחטופים, מאוד לא פשוט, כשבמשוואה הזו צריך להכניס עוד דבר - כניעה לרצונות חמאס, יש לה משמעות רבת היקף, לדעתי קטסטרופלית, להמשך קיומה של מדינת ישראל כפי שאנחנו מכירים אותה".

"אם חמאס היה דורש מחירים סבירים אז לא הייתה כניעה, אבל חמאס דורש והוא אומר את זה באופן ברור. 'אתם תפסיקו את המלחמה, תיסוגו מעזה, תתנו לי ערבויות בינלאומיות להמשך שלטוני בעזה, תשחררו את כל הרוצחים, כולל את אלו מהשבעה באוקטובר'", המשיך.

"אלו דרישותיו, הוא לא זז מהן מעל חודשיים. האם יש פטנט לשנות את דעתו? לדעתי לא, חמאס הוא ארגון דתי, מטרתו השמדת ישראל. אלה הם הפרטנרים בצד השני".

פעילי חמאס ברצועת עזה, 28 במאי 2021. רויטרס
"כניעה לרצונות חמאס תהיה סכנה קיומית לישראל". פעילי חמאס ברצועת עזה, מאי 2021/רויטרס

כשנשאל בכיר המוסד לשעבר לגבי ההקשר לעצם הוצאתה לפועל של עסקת החטופים הקודמת הוא הבהיר: "זה משהו אחר, באותה עת חמאס חשב שהוא יוכל דרך ההפוגה להפסיק את הלחימה. הוא חשב שהלחץ הבינלאומי וההפוגה עצמה יפסיקו בסופו של דבר את הלחימה, הוא הסתכל על הפרדיגמה הקודמת של סבבים. הפעם זה לא עובד לו, והוא הבין שיותר זה לא יעבוד. בחמאס הבינו את הנחישות של הציבור בישראל, ועל הרקע הזה שינה את עמדותיו. גם הלחץ של המשפחות והציבור בישראל הלך וגבר. סינוואר הוא לא איש שינהל שכונה בחאן יונס".

שחרור חטופים משבי חמאס, 27 בנובמבר 2023. ללא, צילום מסך
"העסקה הקודמת הביאה לשחרור כמאה חטופים". שחרור חטופים משבי חמאס, 27 בנובמבר 2023/צילום מסך, ללא

איגרא חושב כי הלחץ הצבאי שמופעל על רצועת עזה עובד. "לאט לאט אנחנו מתקדמים ומתקרבים לחמאס. בצד השני, ישראל לא צריכה לעצור את הסיוע, אלא לנהל את הסיוע", הדגיש. "כרגע היא נותנת סיוע ושם הוא מנוהל על ידי חמאס שמשתמש בסיוע לחזק את עצמו בתוך הרצועה".

הוא סיכם ואמר: "ברגע שמדינת ישראל לא מציגה אלטרנטיבה לשלטון חמאס ולא מנהלת את הסיוע, חמאס משתמש בזה לחיזוקו - בזה אנחנו לא מחלישים אותו. ישראל יכולה לחלק את הסיוע, לייצר את המנגנון הזה. ברגע שהיא תתחיל באמת לשלוט, לא רק לכבוש את השטח, המצב יתהפך בהנהגת חמאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully