וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב ובכירים באירופה הפצירו להעביר סיוע לרצועה דרך נמל אשדוד

עודכן לאחרונה: 22.1.2024 / 8:27

לפי דיווח ב"ניו יורק טיימס", בכירים מהעולם ניסו לשכנע את ישראל להעביר סיוע הומניטרי לרצועה דרך כרם שלום. לטענתם, המהלך יאפשר לבדוק ביטחונית את המשלוחים באופן שמספק את מערכת הביטחון. בכיר ישראלי טען כי הקבינט אישר את השינוי, אך ישראל טרם הוציאה הודעה רשמית

פעילות צה"ל ברצועת עזה. 21 בינואר 2024/דובר צה"ל

ה"ניו יורק טיימס" דיווח אמש (ראשון) כי בכירים אמריקנים, בריטים וממדינות נוספות באירופה מפצירים בישראל להעביר סיוע הומניטרי לרצועת עזה דרך נמל אשדוד. לטענתם, המהלך ישרת את האינטרס הביטחוני של ישראל, שכן עד כה הסיוע הועבר דרך מצרים, ולא עבר בדיקה ביטחונית שסיפקה את ישראל.

לכל העדכונים על המלחמה

ילדים מחכים בתור לאוכל ברפיח
20.1.24. רויטרס
ילדים מחכים לאוכל ברפיח/רויטרס

על פי הדיווח, שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן ניסה לשכנע את ישראל להעביר את הסיוע דרך נמל אשדוד במהלך ביקורו האחרון בארץ. לפי ההצעה, המשלוחים יועברו לקפריסין, משם לאשדוד, ולבסוף יוכנס לרצועה דרך מעבר כרם שלום. עוד עולה מהדיווח כי בכיר ישראלי אמר שישראל הסכימה למהלך, לאחר דיון בקבינט בסוף השבוע, אך טרם הוציאה הודעה רשמית בנושא.

לפני כשבועיים גורמים בצה"ל אמרו כי יש לצמצם את היקף הסיוע ההומניטרי הנכנס לרצועה כל עוד אין משא ומתן לשחרור החטופים. לדבריהם, אין הלימה בין ההעברה ההולכת וגדלה של הסיוע לפלסטינים ברצועה לבין סוגיית החטופים, שעדיין מוחזקים בתנאים קשים וללא יכולת ליצור איתם קשר. להערכת אותם גורמים, במידה ויגדל המשבר ההומניטרי בעזה, תתפתח מחאה פנימית באזור המחסות והשטחים הבנויים בהם נמצאים האזרחים - מחאה כזו תביא ללחץ גובר על הנהגת החמאס, שמסתתרת במנהרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully