וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בארה"ב מעריכים: ישראל חיסלה 20%-30% ממחבלי חמאס - ועוד רחוקה ממיטוטו"

עודכן לאחרונה: 21.1.2024 / 8:10

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, שמתבסס על הערכות של סוכנויות הביון האמריקניות, כמות הנפגעים בארגון הטרור מראה כי מטרת ישראל להשמדתו עוד רחוקה, וכי יש לחמאס מספיק תחמושת כדי להילחם במשך חודשים ארוכים. על פי ההערכות, לארגון היו לפני המלחמה כ-30 אלף לוחמים

הושמד אתר מרכזי של תעשיית הייצור של חמאס במרכז רצועת עזה/דובר צה"ל

ישראל הרגה עד כה בין 20% ל-30% ממחבלי חמאס ברצועת עזה על פי הערכות של סוכנויות הביון האמריקניות - כך לפי דיווח הלילה (ראשון) בוול סטריט ג'ורנל. על פי הדיווח, כמות הנפגעים בשורות ארגון הטרור מראה כי מטרת ישראל להשמידו עוד רחוקה, וכי החוסן בארגון חזק מכפי שציפו.

לפי גורמים בארה"ב, לחמאס עדיין יש מספיק אמצעי לחימה כדי לפגוע בישראל ובכוחות צה"ל בעזה במשך חודשים ארוכים. כמו כן, הגורמים אישרו כי חמאס מנסה להקים מחדש כוח שיטור שלה בחלקים מהעיר עזה שפונו על ידי צה"ל.

בזמן שגם בישראל מודים שהמטרה - להשמיד את חמאס - עוד רחוקה, למרות התמרון הקרקעי הנרחב ותקיפות עוצמתיות של חיל האוויר במשך חודשים, בארגון הטרור התאימו את עצמם למצב ושינו טקטיקה. לפי אנליסטים צבאיים, הם פועלים בקבוצות קטנות יותר, ומתכננים מארבים ללוחמי צה"ל, בעוד מחבלים בודדים פועלים לאסוף תחמושת מגופות של חבריהם.

פעילי חמאס, רצועת עזה. פברואר 2016. רויטרס
פעילי חמאס/רויטרס

גם בממשל ביידן החלו להנמיך ציפיות מהמלחמה, ובארה"ב דחקו בישראל להעביר את המלחמה לפעולות ממוקדות יותר שמוכוונות להנהגת חמאס, אחרי ההרג הרב שהותירה פעולת צה"ל עד כה בעזה.

למרות אלפי האבידות של חמאס, על פי הערכות בארה"ב ובישראל, הוא שואף פשוט לשרוד את הסכסוך הזה. "אתה לא צריך לנצח, אתה רק צריך לא להפסיד", אמר בכיר בצה"ל על מטרת חמאס.

ארה"ב העריכה כי לארגון הטרור היו בין 25 אלף ל-30 אלף לוחמים לפני המלחמה, בנוסף לאלפי כוחות משטרה וכוחות אחרים. גם על פי ההערכות בישראל לארגון היו יותר מ-30 אלף חמושים. ההערכה האמריקנית, שנכללה בדוח מסווג מוקדם יותר החודש, נלקחה מתקשורת יורטה, ניתוח ההריסות בעזה, מעקב רחפנים על השטח ומודיעין שסיפקה ישראל.

עם זאת, לצה"ל יש אומדן מעט גבוה יותר: על פי הערכות, הוא הרג כ-9,000 מחבלי חמאס בעזה מאז תחילת המלחמה יחד עם יותר מ-1,000 במהלך השבת השחורה ב-7 באוקטובר, בהיקף של כ-30% מסך הכוח הלוחם של הארגון. ההערכה של ישראל לגבי מספר הפצועים בחמאס, שנוטרלו מהמשך הלחימה גבוהה בהרבה מזו של ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully