וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הפגינו מול ביתו של נתניהו וב"כיכר החטופים": "לעצור את ההוצאה להורג"

עודכן לאחרונה: 20.1.2024 / 21:14

המשפחות שהגיעו במקביל לכיכר החטופים ולמעון רה"מ בקיסריה הבטיחו שלא יעזבו את המקום עד שתושג התקדמות בשחרור יקיריהן. חן גולדשטיין אלמוג, שחזרה מהשבי: "כששוחררנו, נפרדנו מהחטופות שהיו איתנו כשהן על הקצה. מי יודע מה איתן כעת?"

אלפים בהפגנות בכיכר החטופים ומול בית נתניהו בקיסריה/אביב אטלס Aviv Atlas

על רקע התגברות הקריאות מצד משפחות החטופים להגיע לעסקה נערכה בשעה זו (שבת) עצרת ענק בכיכר החטופים בתל אביב. במקביל לעצרת ממשיכה המחאה מול בית ראש הממשלה בקיסריה, בהשתתפות משפחות שהגיעו לשם אמש, ומבטיחות לא לעזוב עד שתושג התקדמות בשחרור יקיריהן.

"אני נסערת לעמוד פה יחד איתכם", נאמה על הבמה בכיכר חן גולדשטיין אלמוג, שחזרה מהשבי עם שלושת ילדיה בעסקת החטופים. "מחר 8 שבועות מחזרתנו מהשבי, 8 שבועות מאז נפרדנו מהבנות שנשארו שם. בנות פצועות פיזית ונפשית. כואבות, מתרסקותף, קמות וכל כך כמהות לשוב לחיק משפחותיהן בישראל, לחייהן. הן כל כך קרובות ועדיין כל כך רחוקות".

"זכיתי להכיר בנות שגילו תעצומות נפש מעוררות בתפלאות וניסו לשמור על בריאותן הפיזית והנפשית בתוך תופת בלתי אנושית. כשאחת קורסת האחרת עודרת לה לקום", סיפרה גולדשטיין. "נפרדנו מהן כשהן על הקצה. מי יודע מה איתן כעת ומה מצבן הבריאותי אחרי שעבר כל כך הרבה זמן?".

עצרת לציון 100 ימים של החטופים בשבי, כיכר החטופים, 14 בינואר 2024. ראובן קסטרו
העצרת בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

סשה ארייב, שאחותה קרינה בת ה-19 נחטפה על ידי מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר ועדיין נמצאת בשבי בעזה שיתפה על הבמה: " כשביקשו ממני לשאת דברים לא ידעתי מהיכן להתחיל ואיך לקצר, חשבתי שכבר נזכה לעמוד פה כולם ביחד עם היקרים שלנו ולשמוח. אני חסרת מילים". היא דרשה מהממשלה לחתור לעסקה נוספת להשבת החטופים: "איפה כל הנשים האמיצות שעדיין שם? מה עם הגברים והילדים? כל אחד מהם היה צריך לחזור מזמן, הזמן כבר אזל - עסקה עכשיו!".

ראשי ארגוני זכויות הנשים נאמו גם הן בעצרת ושבו לדיווחים על התקיפות המיניות שביצעו מחבלי חמאס. "יש לשלם כל מחיר כדי להפסיק את האונס של הבנות שלנו, וכן, גם בנים. מדינה שמפקירה את בנותיה ובניה ולא עושה הכל כדי להפסיק את האונס, לנצח תהיה מדינה מצולקת", זעקה יו"ר נעמת, חגית פאר בעוד שיו"ר בונות אלטרנטיבה מורן זר קצנשטיין זעקה על התעלמות ארגוני הנשים בעולם מהפגיעות המיניות: "ארגוני הנשים בעולם, לרבות ארגון הנשים של האו"ם מסרבים להאמין ולהכיר בפשעים המחרידים והזוועות שחמאס עשו. נשים ישראליות נפגעו וממשיכות להיפגע גם עכשיו. השתיקה שלהם צורמת ומבחילה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הפגנה בדרישה לקיום בחירות עכשיו, כיכר הבימה, 20 בינואר 2024. גלעד פירסט, אתר רשמי
הפגנה בכיכר הבימה בקריאה לבחירות, 20 בינואר 2024/אתר רשמי, גלעד פירסט

במקביל - בתל אביב ובירושלים קוראים להכריז על בחירות

לצד הפגנות המטה בכיכר החטופים ובקיסריה - בכיכר הבימה שבתל אביב ובמול מעון הנשיא בירושלים נערכות הפגנות הקוראות להשבת החטופים - אך גם לפיזור הכנסת ועריכת בחירות. "נבנה חברה חזקה, ערכית חברה בלתי מתפרשת חברה שמחפשת את האמת חברה שנהיה גאים להשתייך אליה. אנחנו עם ישראל נהיה אחראים לגורלנו", נאם יונתן, אחיו של אלון שמריז, שנורה למוות על ידי כוחות צה"ל ברצועת עזה לאחר שהצליח להימלט מידי מחבלי חמאס.

רמי בז'ה, שמנחה את העצרת בכיכר החטופים, מתח ביקורת על המחאה המקבילה: "בכיכר אחרת בתל אביב צועקים 'בושה!' כאן לא עושים פוליטיקה. מטה משפחות החטופים עושים דבר מאוד ממוקד ואין כאן ימין או שמאל או חילוניים או דתיים או גברים או נשים. אנחנו לא צועקים 'בושה!', אנחנו צועקים 'עכשיו!'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully