וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תושבי חיפה יהודים וערבים עלולים לשלם מחיר בגלל ההפגנה נגד המלחמה"

עודכן לאחרונה: 19.1.2024 / 11:16

ניצב בדימוס עו"ד יעקב בורובסקי המתמודד לראשות העיר חיפה, הביע חשש מאישור ההפגנה המתוכננת למחר, שבת בחיפה נגד מלחמת "חרבות ברזל". "אישור בקשת ההפגנה שהגישה חד"ש בפשרה שהושגה בבג"ץ היא טעות חמורה שתושבי חיפה יהודים וערבים עלולים לשלם מחיר כבד בגללה. יחד עם זאת כמובן יש לכבד את החלטת בג"ץ".

"אין מדובר בזכות של חד"ש להפגין במהלך המלחמה את דעותיה על המלחמה. חופש ההפגנה והביטוי הם ערכי יסוד שעליהם אין מחלוקת גם בעת לחימה. הדיון הוא על מיקומה של ההפגנה. למה בחיפה? למה בלב הישוב היהודי?", אומר ניצב בדימוס יעקב בורובסקי.

עוד אמר, "האם שיקול דעתו של מפקד המחוז המשטרתי שמיקום ההפגנה עלול להתסיס ולעורר הפרות סדר חמורות אינו מכריע? האם השיקול הזה מנותק מהמציאות ומהסבירות?האם הגורם המוסמך להעריך, לא שוקל שיקולים עניניינים?האם המידע המודיעיני שמצטבר למעלה מ-100 ימים בשב"כ ובמשטרה לא איכותי דיו לאסור את מיקום ההפגנה בלב העיר?".

ניצב בדימוס יעקב בורובסקי , מביע את דאגתו, "האם ההערכה שגורמים קיצוניים,לאומניים או תאי טרור "רדומים" עלולים לנצל את ההפגנה להדרדרות והארועים שראינו בשומר חומות בחיפה עלולים להתלקח למימדים קשים בעידוד קיצוניים ערבים ויהודים היא מופרכת?"

הוא מסתייג כאמור ממיקום ההפגנה, "העתקת מיקום ההפגנה מרחוב בן גוריון לכיכר פריז היא טעות קשה ואפילו מחמירה את המצב. ישנם אין סוף מיקומים ברחבי המדינה לקיום ההפגנה ללא חשש להפרות סדר, כגון: בלב ערים ערביות! ככל שנאלצים לבלוע פשרה שההפגנה כן תתקיים בחיפה, מדוע ההפגנה לא מתקיימת בלב שכונה ערבית ללא חיכוך אפשרי, כמו חליסה?".

ניצב בדימוס יעקב בורובסקי, קורא להרגעת הרוחות, "אציע לחבריי לא לעודד פוטנציאל לחיכוך על ידי השתתפות בהפגנת נגד ואציע להם להצטרף אליי לסיור בואדי ניסנס להסביר מדוע נכון לכל אזרח ערבי להצטרף למחוברים לחיפה וקרית חיים ולהתעסק בבעיות המקומיות של אזרחי חיפה. אמרו מעתה שהקיום דוחה את הדו קיום".

ניצב בדימוס עו"ד יעקב בורובסקי , לשעבר מפקד המחוז הצפוני, ראש אגף תכנון, סגן ראש אגף מבצעים, מפקד מרחב העמקים, מפקד תחנת חיפה, מפקד תחנת זבולון ועוד. שמו אף עלה כמועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה. הוא שימש בעבר גם כיועץ בכיר במשרד מבקר המדינה בנושא שחיתות שלטונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully