וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יגדל את סופיה? הדיון על מחדל העוברים באסותא מתחדש

עודכן לאחרונה: 20.1.2024 / 18:47

שני זוגות ההורים מחכים לחוות הדעת של פקידת הסעד, שתוצג מחר בבית המשפט. הדיון יעסוק בשאלה מה טובתה של הפעוטה, שכבר בת שנה וחצי, ואיזה זוג הכי ייטיב איתה. חוות הדעת תצורף לזו של של האפוטרופוסית לדין, שקבעה שטובתה של סופיה היא להישאר עם הוריה המולידים

בווידאו: אם התינוקת מאסותא: "אני שמחה שמפסיקים את הבדיקות, אני רוצה לגדל את סופיה בשקט"/מערכת וואלה!

מחדל העוברים במרכז הרפואי "אסותא ראשון לציון" יחזור מחר (ראשון) לדיוני בית המשפט, והשאלה מי יגדל את סופיה תעלה שוב. לאחר שנמצאו הוריה הביולוגים של הפעוטה, שכבר בת שנה וחצי, שני זוגות ההורים מחכים לחוות הדעת של פקידת הסעד, שתקבע מי לדעתה צריך לגדל את סופיה.

הדיון המתחדש יעסוק בשאלה מה טובתה של התינוקת, כשאין עוררין שהוריה המולידים מגדלים אותה באופן מיטיב, כך שלהוציא אותה מרשותם אחרי שהתרגלה אליהם בשנותיה הראשונות עלול להזיק לה. הדיון צפוי להימשך עוד שנים רבות ויעלה בערכאות הגבוהות, כך שהקשר יתהדק אפילו יותר. מנגד, אין בסיס לטענות שגידולה על ידי הוריה הביולגים עלול להזיק לה. חוות הדעת תצורף לזו של האפוטרופוסית לדין של סופיה, שקבעה שטובתה היא להישאר עם הוריה המולידים.

התינוקת מפרשת העוברים יחד עם אביה, 20 בדצמבר 2022. ניב אהרונסון, אתר רשמי
הוריה המולידים רשמו את אותה כביתם ומגדלים אותה באהבה גדולה. התינוקת סופיה/אתר רשמי, ניב אהרונסון

לפני כשנה וחצי התגלה שהעוברים של זוג המטופל בבית החולים אסותא בראשון לציון הוכנסו לרחמה של מטופלת אחרת. בית החולים טען שהוא יודע מי האם הביולוגית, וביקש צו הורות מבית המשפט שנעתר לכך, אך אלו לא היו ההורים. בשל מומים בליבה של התינוקת, האישה ההרה עברה מספר ניתוחים עוד כשהתינוקת היתה עובר ברחמה. לאחר שנולדה, סופיה עברה ניתוחים נוספים ואושפזה במשך חודש שלם בבית החולים שיבא תל השומר.

הוריה המולידים רשמו את סופיה כבתם ומגדלים אותה באהבה גדולה, אולם זוגות אחרים המטופלים בבית החולים המשיכו להיאבק עליה וביקשו גם הם לערוך בדיקת הורות. הדיון הגיע עד לבית המשפט העליון, שהפך את ההחלטה של שתי הערכאות הנמוכות וקבע כי לא יערכו עוד בדיקות, וסופיה תגדל אצל הוריה המולידים. חודש לאחר ההחלטה, דוח של ועדת הבדיקה של משרד הבריאות מצא זוג אחד שהם בסבירות הגבוה ביותר הוריה הביולוגים של סופיה. לאחר הממצא הזה, בית המשפט הפך את החלטתו והורה לבצע את הבדיקה.

עוד בוואלה!

חסכו על חשבון המטופלות: ביקורת חריפה על אסותא ומשרד הבריאות בעקבות מחדל העוברים

לכתבה המלאה

הזוג שביקש את הבדיקה התמהמה בביצועה במשך למעלה משלושה שבועות עד שהשופטת גערה בהם וביקשה מהם לבצע את הבדיקה תוך שלושה ימים. לאחר קבלת התוצאות נודע כי הם ההורים והם ביקשו חזקה על הילדה.

השופטים יאלצו לקחת בחשבון כי כבר קיים עוד מקרה של החלפת עוברים באסותא רמת החייל, בו נמצא כי ילד בת 4 אינו תואם גנטית לאביו. כך שהחלטת השופטים תהיה תקדים משפטי ותשפיע על מקרים זהים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully