וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בניסיון לאתר גופות של חטופים - צה"ל פתח קברים בדרום רצועת עזה

עודכן לאחרונה: 18.1.2024 / 21:25

ברשת הטלוויזיה האמריקנית NBC דיווחו כי בצה"ל אישרו שגופות אכן הוצאו מקברים בדרום הרצועה, ויועברו לזיהוי על לוודא שלא מדובר בגופות חטופים. "כשמתקבל מידע מודיעיני, צה"ל מבצע פעולות חילוץ במקומות ספציפיים שבהם אינדיקציה לאיתור גופות של בני ערובה", מסרו בצה"ל

בווידאו: תיעוד מפעילות חטיבה 624 ואוגדה 99 ברצועת עזה/צילום: דו"צ

צה"ל ביצע פעולות חיפוש וחילוץ של גופות מתוך רצועת עזה, בהן עשויות להיות גופות של חטופים - כך דיווחו הערב (חמישי) ברשת הטלוויזיה האמריקנית NBC. לפי הדיווח, גופות שהוצאו מתוך קברים בדרום רצועת עזה יועברו לזיהוי על מנת לבדוק אם מדובר בגופות חטופים.

לפי הדיווח, את הדברים אמרו בצבא כתשובה לביקורת שנשמעה מצד תושבים בעזה שטענו שחיילי צה"ל חיללו אתמול בית קברות בשכונה הדרומית בחאן יונס. בצה"ל טענו: "אנו מחויבים למלא את משימתנו הדחופה לחילוץ בני הערובה, ולאתר ולהחזיר את גופותיהם של החטופים שמוחזקות שם. כאשר מתקבל מידע מודיעיני או מבצעי קריטי, צה"ל מבצע פעולות חילוץ מדויקות במקומות הספציפיים שבהם יש מידע שמצביע על אינדיקציה לאיתור גופות של בני ערובה".

עוצבת הקומנדו בחאן יונס: הלוחמים פשטו על משרדיהם של מפקדים בכירים בחמאס. 16 בינואר 2024. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל בעזה (ארכיון)/דובר צה"ל

בצה"ל טענו, כאמור, שכאשר מתקבלת אינדיקציה לאיתור גופות של בני ערובה - הם מבצעים פעולות חילוץ יזומות, והבטיחו בנוסף: "תהליך זיהוי הגופות, מתנהל במקום מאובטח ומבטיח תנאים מקצועיים מיטביים וכבוד לנפטרים". כמו כן, מסרו כי "גופות שנקבעו שאינן של בני ערובה מוחזרות בכבוד למקום קבורתן".

עוד הוסיפו: "אם לא ההחלטה המגונה של חמאס לחטוף גברים, נשים, ילדים ותינוקות ישראלים - הצורך בחיפושים אחר גופות של בני הערובה לא היה קיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully