וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי אלבג, אביה של לירי, הציג את תמונתה לפני ואחרי החטיפה: "אל תתבלבלו, זו אותה ילדה"

עודכן לאחרונה: 18.1.2024 / 23:30

משפחות החטופים החריפו את הטון נגד הממשלה. אביה של אלבג, שנמצאת בשבי בעזה כבר 104 ימים, אמר בהפגנה מול הקריה בזמן ישיבת הקבינט: "נמאס, נבקש מהאזרחים שיצאו לרחובות". דניאל, אחיו של יצחק: "ביבי, ימי החסד שלך נגמרו". לאחר ההצהרה, מפגינים חסמו את איילון צפון

אלי אלבג, אביה של לירי אלבג, הציג את תמונתה לפני החטיפה ואחרי החטיפה/מטה החטופים

משפחות החטופים קיימו הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים מול בסיס הקריה בתל אביב, בזמן ישיבת הקבינט המדיני הביטחוני, והחריפו את הטון נגד הממשלה. במשפחות החליטו לקיים את מסיבת העיתונאים אחרי ההצהרה של ראש הממשלה בנימין נתניהו מוקדם יותר הערב. בסיומה של ההצהרה, ירדו מפגינים לכביש איילון צפון - וחסמו אותו לתנועה. אחרי כמה שעות ההפגנה פוזרה וההמשטרה עצרה 7 מפגינים, בהם גם בני משפחות חטופים. במטה משפחות החטופים הבהירו כי לא יזמו את חסימת הכביש וכי מדובר "בהתארגנות של קבוצת משפחות רחבה שמתכוונת להחריף צעדים וקוראת לציבור להענות לקריאה לצאת לרחובות".

אלי אלבג, אביה של לירי אלבג שחטופה בעזה 104 ימים מאז מתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר, הציג את תמונתה לפני ואחרי החטיפה. "אל תתבלבלו, זו אותה ילדה. לנו נמאס. שמענו, לא עשינו כלום, וגם אתם קבינט הביטחון. אתם חוזרים ל-6 באוקטובר. מתחילים את השיח, אדון אמסלם, מתחיל עם הרפש והשיחה הנמוכה. יש לי הרגשה שאתם גוררים רגליים. נוח לכם, נוח מדי. אני לא מוכן לזה. את ההתקוטטויות ביניכם בקבינט אנחנו שומעים טוב. אנחנו עם מאוחד, אתם מאוחדים? לא נראה לי. תסתכלו לילדה הזאת בעיניים, מה הם עוברים שם. אנחנו בכלל לא יודעים אם הם בחיים. כל יום שומעים על עוד אחד שנרצח בשבי. נתחיל לבצע דברים שלא רצינו לעשות. לא ניתן לכם לעבוד. נאגור את כל המדינה. נבקש מכל האזרחים שיצאו לרחובות".

אלי אלבג, אבא של לירי אלבג. מטה החטופים, צילום מסך
אלי אלבג, אבא של לירי אלבג/צילום מסך, מטה החטופים
איילון צפון חסום עם כתובת אש לציון 136 החטופים, 18 בינואר 2024. ליאור שגב, אתר רשמי
איילון צפון חסום עם כתובת אש לציון 136 החטופים, 18 בינואר 2024/אתר רשמי, ליאור שגב

דניאל אלגרט, אחיו של יצחק אלגרט החטוף בעזה, אמר במסיבת העיתונאים כי "אני פונה לחטופים במנהרות ובבתים, שתדעו לכם - אנחנו כאן, והיום ביתר שאת. נפל דבר. הזמן נגמר. מעכשיו אנחנו תלויים אך ורק במזל. נכנסנו לרולטה רוסית וכל אחד לפני שישן בלילה בודק מסביב אם השאיר אור, דלת או משהו כי אולי ידפקו לו בדלת והוא לא ישמע, להודיע לו את בשורת האיוב שכולנו חוששים ממנה. אני מצטער להגיד גם באיזשהו מקום מצפים לה, כי רואים את המצב שהולך ומידרדר מיום ליום. הבטיחו לנו לחלץ את החטופים במקביל להבסת חמאס. מסתבר שלא זה ולא זה. חמאס איתן, קובע חנו תנאים, על כל תרופה לוקח אלף. נתנו לראש הממשלה מאה ימי חסד. ביבי, מאה ימי החסד שלך נגמרו. עכשיו אתה צריך להביא תוצאות".

איילון צפון חסום עם כתובת אש לציון 136 החטופים, 18 בינואר 2024. ליאור שגב, אתר רשמי
איילון צפון חסום עם כתובת אש לציון 136 החטופים, 18 בינואר 2024/אתר רשמי, ליאור שגב
דניאל אלגרט, אח של יצחק אלגרט. מטה החטופים, צילום מסך
דניאל אלגרט, אח של יצחק אלגרט/צילום מסך, מטה החטופים

לדבריו, "אנחנו הולכים לפעול בכל הכלים כדי להציל חיים של אנשים. לא הולכים לשחרר חטופים, הולכים להציל חיים. נעשה כל מה שממשלת ישראל מהססת או שאין לה אומץ לעשות. נחסום את הסיוע ההומניטרי בגופנו. אני מוכן להידרס, המשאית לא תעבור. נעשה פעולות קיצוניות מאוד שיזעזע את אמות הסיפים של המדינה והעולם. לא ייתכן שהם נמקים והדיון הוא על הכנסת תרופות, ובחסותו צה"ל יוצא. ועדת חקירה, ומי שאחראי ישלם את המחיר. חמאס מחזיק אותנו עד 2025?! סוחט אותנו?! משפחות החטופים החליטו להסיר את הכפפות. מהיום והלאה תראו שפה והתנהלות שונה. מצפים מהציבור לתמוך בנו. אל תכעסו אם קצת נחסום או נפריע לכם לשגרת חיים".

איילון צפון חסום עם כתובת אש לציון 136 החטופים, 18 בינואר 2024. ליאור שגב, אתר רשמי
איילון צפון חסום עם כתובת אש לציון 136 החטופים, 18 בינואר 2024/אתר רשמי, ליאור שגב
איילון צפון חסום עם כתובת אש לציון 136 החטופים, 18 בינואר 2024. ליאור שגב, אתר רשמי
איילון צפון חסום עם כתובת אש לציון 136 החטופים, 18 בינואר 2024/אתר רשמי, ליאור שגב

"נמאס שאתם עובדים עלינו"

שיר סיגל, בתם של אביבה סיגל ששוחררה מהשבי וקית שנשאר בעזה: "לנו נמאס. נמאס שאתם עובדים עלינו שאתם עושים הכול. אתם לא. אבא שלי בעזה 104 ימים. אם הייתם עושים הכול הוא היה כאן מזמן. חלאס. אין לנו זמן. אנחנו רוצים לקבל את ההורים שלנו בחיים. האחריות רק שלכם, לא שלנו. בחרנו בכם כדי שאתם תיקחו את ההחלטות הקשות. לא למוטט ארגונים שלא ניתנים למיטוט. תכנסו ועידה שתשב 80 שעות, לא תישן ולא תאכל, עד שיש פתרון. אתם צריכים לטוס עכשיו לקטאר וארצות הברית ואיפה שצריך ולא לישון עד שהם לא חוזרים. קיבלנו בשורות מרות, המדינה מתפרקת. הפסקנו להיות נחמדים, לשבת בשקט, לבוא לפגישות איתכם ולהנהן כשתאם אומרים שאתם עושים הכול. תפסיקו לשקר לנו".

שיר סיגל, בתם של אביבה סיגל ששוחררה מהשבי וקית שנשאר בעזה. מטה החטופים, צילום מסך
שיר סיגל, בתם של אביבה סיגל ששוחררה מהשבי וקית שנשאר בעזה/צילום מסך, מטה החטופים

אלה בן עמי, בתם של רז בן עמי ששוחררה מהשבי ואוהד שעדיין חטוף: אימא שלי אמרה שאם הייתה שם עוד שבוע לא הייתה שורדת. לא הייתה חוזרת בחיים. נמאס לי לחיות בפחד, כל יום לקום בבוקר ולפחד איזה הודעה אקבל, אם היום זו תהיה אני. נכנסנו לקיפאון בממשלה, בעולם, שום דבר לא מניע לפעולה. עוד נרצח, עוד גופה. חייבים לסיים את זה השבוע. הם לא יחזיקו מעמד יותר מזה. אומרים שחמאס מתעכבת בתשובה, קטאר מתעכבת במסר, ומאיתנו מבקשים לחכות.

אלה בן עמי, הבת של אוהד בן עמי. מטה החטופים, צילום מסך
אלה בן עמי, הבת של אוהד בן עמי/צילום מסך, מטה החטופים

"אנו דורשים לקיים ועידה בינלאומית הנוגעת לכולם - קטאר, מצרים, ארצות הברית, אירופה. שישבו במסדרון אחד ולא יצאו עד שימצאו פתרון. אם צריך להפוך את המדינה - נהפוך אותה. אם צריך לגייס אזרחים כדי לחסום סיוע הומניטרי נעשה את זה. אם צריך לעמוד מול המשאית להידרס ולהיפצע קשה אעשה את זה. די לשאננות. אנחנו לא צריכים לתת לארגון טרור לשלוט בנו", הוסיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully