וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו רמז לפעולות ישראל באיראן: "מי אמר שאנחנו לא תוקפים אותה?"

עודכן לאחרונה: 18.1.2024 / 19:45

ראש הממשלה אמר במסיבת העיתונאים שערך בקריה כי ישראל תוקפת גם את איראן: "היא ראש הנחש". על התערבות של ארה"ב בנעשה מלחמה: "ראש ממשלה בישראל צריך להיות מסוגל להגיד 'לא' גם לטובי הידידים שלנו"

נתניהו רמז לפעולות ישראל באיראן: "מי אמר שאנחנו לא תוקפים אותה?"/לשכת העיתונות הממשלתית

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פתח לפני זמן קצר (חמישי) בהצהרה לתקשורת, והתייחס להמשך הלחימה ברצועת עזה: "ישראל בהנהגתי לא תתפשר על פחות מהכנעת חמאס, אנחנו חותרים לניצחון מוחלט". כמו כן, התייחס נתניהו לפארסת התרופות אמש: "לגבי הבידוק, ברגע ששמעתי על זה לקחתי אחריות והנחיתי שיהיה בידוק". בנוסף, כשנשאל ראש הממשלה מדוע ישראל נמנעת מלתקוף באיראן, השיב: "מי אמר שאנחנו לא תוקפים?"

"היום קיבלתי גלויה מנטע, אמו של לוחם הצנחנים ינון תמיר שנפל בעזה, היא כתבה לי: 'כדי שנדע שלא נפלו לחינם, השמידו את הרשע'", סיפר נתניהו, ופנה לנטע: "אני מבקש לומר לך ולכל המשפחות השכולות, ינון וחבריו הגיבורים לא נפלו לשווא. אנחנו נשמיד את הרשע של החמאס".

נתניהו המשיך לספר על פעילות צה"ל ברצועה: "לוחמינו ניהלו קרבות עזים בחאן יונס וחיסלו עשרות מחבלים. בצפון הרצועה השמידו רקטות וחיסלו מחבלים נוספים. בנוסף, השמדנו מתקן ענק לייצור רקטות. בניגוד למה שאומרים, המלחמה נמשכת בכל החזיתות והיא תימשך בכל החזיתות עד להשגת כל המטרות שהצבנו. זו ההנחיה שלי, זו ההנחיה של הדרג המדיני לדרג הצבאי, זו ההנחיה של ממשלת ישראל לצה"ל ולכל זרועות הביטחון והם מבצעים ויבצעו".

ראש הממשלה נתניהו במסיבת עיתונאים בקריה. 18.01.2024. לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה נתניהו במסיבת עיתונאים בקריה. 18.01.2024/לשכת העיתונות הממשלתית

"הניצחון ייקח עוד זמן", אמר נתניהו, "בזמן שאנשינו מחרפים את נפשם, יש מי שמנסה באולפנים להגיד שאי אפשר לנצח ישראל בהנהגתי לא תתפשר על פחות מניצחון מוחלט על החמאס". לדבריו, "הפסקת המלחמה לפני השגת יעדנו תפגע בביטחון ישראל לדורות. אנחנו לא פועלים רק להבטחת ביטחוננו היום אלא גם לדורות. הפסקת המלחמה תשדר מסר של חולשה".

נתניהו פירט את תנאיו לניצחון: "זה מחייב את חיסול ראשי הטרור והשמדת היכולות הצבאיות של חמאס. ניצחון מוחלט מחייב את השבת חטופינו הביתה, פירוז מוחלט של עזה ושליטה ביטחונית שלנו. אני מדגיש: הניצחון יושג רק אם נישאר ממוקדים".

"יהיו לנו עוד קשיים ואתגרים בדרך, אבל אחרי הטבח של 7 באוקטובר אין לנו ברירה אחרת. זה הניצחון שיש להשיג עבור שלום אמיתי ולמען עתידנו", ציין נתניהו בנאומו והבטיח: "אני מתחייב בפני אזרחי ישראל ובפני המשפחות השכולות ובפני משפחות החטופים, לא נעצור ולא נסיים את המלחמה בלי השבת יקירנו הביתה ובלי הניצחון המוחלט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן במסיבת עיתונאים בדוחא, שבקטאר. בנושא מלחמת ישראל וחמאס. 7 בדצמבר 2023. רויטרס
שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן במסיבת עיתונאים בדוחא, שבקטאר. בנושא מלחמת ישראל וחמאס. 7 בדצמבר 2023/רויטרס

ראש הממשלה נשאל על הדיווח הבוקר ברשת NBC האמריקנית לפיו דחה הצעה להקמת מדינה פלסטינית, והשיב: "אני לא אוהב לדבר על עצמי כשאומרים על היום שאחרי נתניהו. מי שמדבר על זה מדבר על הקמת מדינה פלסטינית של הרשות הפלסטינית. היום זה לא היום אחרי נתניהו. זה היום אחרי רוב אזרחי ישראל. במשך 30 שנה אני מאוד עקבי. הסכסוך הזה הוא לא על היעדר מדינה אלא על קיומה של מדינה. כל שטח שאנחנו מפנים אנחנו מקבלים שם טרור".

נתניהו הוסיף: "בכל הסדר בעתיד הנראה לעין, מדינת ישראל חייבת לשלוט ביטחונית. זה תנאי הכרחי וזה מתנגש עם רעיון הריבונות. אני אומר את זה לאמריקנים ובלמתי ניסיון לכפות עלינו מציאות כזו. ראש ממשלה בישראל צריך לדעת להגיד לא כשצריך ולהגיד כן כשאפשר. זה לא מנע ממני להרחיב את מעגל השלום לארבע מדינות ערביות ואני נחוש להרחיב את זה".

קבלת סיוע הומניטרי שהגיע לרצועת עזה באמצעות אנשי האו"ם. מג'די פתחי, TPS
קבלת סיוע הומניטרי שהגיע לרצועת עזה באמצעות אנשי האו"ם/TPS, מג'די פתחי

נתניהו התייחס לביקורת שנמתחת על ההזרמה ההומניטרית שמאפשרת ישראל לעזה: "זה מינימלי", השיב "זה תנאי הכרחי להמשך הלחימה. התפשטות של מחלות, רעב, מוות של המונים יעצור את הלחימה. כל אחד מבין את זה. אני נחוש להשיג אותם. אנחנו נותנים את הסיוע המינימלי".

בנוסף, ענה נתניהו לביקורת שנשמעת, גם במערכת הביטחון, על היעדר ההחלטה המדינית ביום שאחרי המלחמה: "לגבי היום שאחרי: זה היום שאחרי חמאס. אנחנו מקיימים דיונים במל"ל. התחלנו דיון בקבינט המלחמה. התנאים שלי ברורים: חיסול חמאס, פירוז מלא בשליטה ביטחונית ומינהל אזרחי שלא פועל לטרור. הייתי שמח אם נמצא עזתים שיעשו את זה. אני מוכן לנסות לגייס מדינות שיתמכו בפעולה הזו והשיקום בעזה, אבל אני מטיל ספק שנוכל להקים משהו כל עוד חמאס שם כי אנשים יפחדו לקבל כדור בראש".

שר הביטחון יואב גלנט בציר צלאח א׳-דין, רצועת עזה. 2 בינואר 2023. אלעד מלכה, משרד הביטחון
שר הביטחון יואב גלנט בציר צלאח א׳-דין, רצועת עזה. 2 בינואר 2023/משרד הביטחון, אלעד מלכה

על פארסת התרופות:

נתניהו עומת עם הפארסה שהתנהלה אתמול סביב הכנסת התרופות לתוך רצועת עזה, ולדיווחים על כך ששר הביטחון וראשי מערכת הביטחון מודרו מעסקת העברת התרופות: "זו עוד דוגמה למסכת השקרים. כמה שקרים אפשר להכניס? אמרת שמידרתי את שר הביטחון. ארבעה ימים לפני העברת התרופות שלח ראש המוסד מזכר מפורט למזכיר הצבאי של רה"מ, לשר הביטחון, לאלוף ניצן אלון ולרל"ש ראש השב"כ. לא היה מידור וזה שקר".

לדבריו, "הסכמתי להגדיל את מלאי התרופות בתנאי שאלה שמיועדות לחטופים יגיעו אליהם. לגבי הבידוק, ברגע ששמעתי על זה לקחתי אחריות והנחיתי שיהיה בידוק". את הדברים אמר נתניהו למרות שבלשכתו גלגלו אתמול אחריות על מערכת הביטחון, כשמסרו: "רה"מ הנחה להעביר תרופות לחטופים, אך לא עסק כלל בסידורי הבדיקה של הכנסתן, הנקבעים על ידי צה"ל וגורמי הביטחון".

בנושא זה, מתח נתניהו ביקורת על הצלב האדום והשיב כיצד ניתן להבטיח שהחטופים הישראלים אכן יקבלו את משלוחי התרופות: "לגבי הצלב האדום, הוא לא שיתף פעולה עם המאמץ שלנו להכניס את התרופות. שמתי לנשיאת הצלב האדום ארגז תרופות והיא סירבה. המתווך הקטארי התחייב שהתרופות יגיעו עד אחרון החטופים ואני מצפה ממנו לעמוד בהתחייבות. אנחנו נדע מודיעינית. אני לא יכול להגיד בוודאות שיגיעו אבל יש סיכוי. הפארסה היא בדיווח - לא במתווה ולא בביצוע", טען.

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בהלווייתו של בכיר משמרות המהפכה רזא מוסאווי בטהראן, 28 בדצמבר 2023. רויטרס
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בהלווייתו של בכיר משמרות המהפכה רזא מוסאווי בטהראן, 28 בדצמבר 2023/רויטרס

"מי אמר שאנחנו לא תוקפים באיראן?"

בשלב זה, קיבל את רשות הדיבור הכתב הפוליטי של "רשת 13" ושאל את נתניהו האם הוא מתחרט על טעות שעשה בפני הציבור והאם הוא סבור שהמשפט שמתנהל נגדו יפגע במאמץ המלחמתי. נתניהו תקף את הכתב: "עצם הדרך שבה שאלת את השאלה, אתה בא להכתים. אני שומע אותך באולפנים. אין מישהו שחף מטעויות בוודאי לא אני. אמרתי לא פעם: האנושיות שלכם נבחנת ערב ערב באולפנים. אני אלחם בחמאס ואתם תמשיכו להילחם בי".

והוסיף: "כשתתן את מונולוג הטעויות שלך, אני אשמע". לגבי המשפט, ענה נתניהו: "עד היום הדבר לא הפריע. עורכי הדין שלי מנהלים את המשפט וימשיכו". נתניהו נשאל: "מדוע ישראל בוחרת לא לתקוף ישירות את איראן?", והשיב: "מי אמר לך שאנחנו לא תוקפים את איראן?.

על המשך הלחימה, אמר נתניהו: "הושמדו 17-16 גדודים של חמאס מתוך 24. אנחנו ממשיכים לעסוק וכל הגורמים לרבות שר הביטחון וצה"ל מסכימים על הנתיב הזה". לגבי פירוק הממשלה ויציאה לבחירות: "כשאנחנו בעיצומה של המלחמה, כשהגיבורים שלנו נופלים, אתם רוצים באמצע המלחמה הזו לעצור הכול? להתחיל בקמפיינים של תעמולה, לפלג את העם במקום לאחד את העם? אנשים ברצינות מציעים בחירות? צריך להתמקד בהשגת הניצחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully