וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום ההולדת העצוב בעולם: כפיר ביבס מציין יום הולדת שנה מתוך השבי

עודכן לאחרונה: 20.1.2024 / 6:59

התינוק הקטן, עם השיער הג'ינג'י, מציין היום את יום הולדתו הראשון מתוך רצועת עזה. בבוקר ה-7 באוקטובר, הוא נחטף מקיבוץ ניר עוז, יחד עם אחיו אריאל, בן הארבע, והוריו שירי וירדן - ומוחזק שם כבר 104 ימים. בני משפחתו יחגגו לו בכיכר החטופים

בווידאו: המחווה המרגשת למשפחת ביבס/ניב אהרונסון

כפיר ביבס, החטוף הצעיר ביותר שמוחזק ברצועת עזה כבר 104 ימים, יציין היום (חמישי) יום הולדת שנה מתוך השבי. התינוק הקטן עם השיער הג'ינג'י נחטף מקיבוץ ניר עוז בבוקר ה-7 באוקטובר יחד עם אחיו אריאל בן ה-4, והוריהם שירי וירדן. בני משפחתם, שנלחמים מאז אותה שבת שחורה להשיבם הביתה - זעקו שאסור שכפיר יחגוג את יום הולדתו הראשון בשבי, אך כאמור הבוקר, יציין התינוק בן השנה את הולדתו מתוך רצועת עזה.

משפחתו של כפיר תגיע היום בשעה 15:30 לכיכר החטופים על מנת לחגוג לו את יום הולדתו. כוכב הילדים גילי ורנר, "גילי בא לבקר", ינחה את האירוע ולצדו יופיעו טל מוסרי, הזמר אוהד חיטמן, אסף אשתר ומקהלת שרונית.

כפיר ביבס. מטה משפחות החטופים, עיבוד תמונה
כפיר ביבס/עיבוד תמונה, מטה משפחות החטופים
כפיר ואריאל ביבס שנחטפו בידי חמאס לרצועת עזה. באדיבות המשפחה, עיבוד תמונה
כפיר ואריאל ביבס שנחטפו בידי חמאס לרצועת עזה/עיבוד תמונה, באדיבות המשפחה
עופרי ביבס ויפעת זיילר. ראובן קסטרו
עופרי ביבס ויפעת זיילר/ראובן קסטרו

אתמול כתבה דודתו של כפיר, עופרי ביבס, מכתב לכבוד יום הולדתו: "פיר פיר, היום יום ההולדת שלך. אני בטוחה שאפילו שם, במקום הנורא שבו אתם נמצאים, אמא שירי מוצאת דרך יצירתית לציין עבורך את היום הזה"

"אבא ירדן, למרות שהוא רחוק, חושב עליך כל שניה, כמו שעשה מאז שנישק אתכם ונפרד", כתבה דודתו עופרי במכתבה. "גם אנחנו פה - לא מפסיקים להתגעגע אליך, לחיוך המתוק, להתרפקות שלך בידיים שלנו, לצחוק המתגלגל. יש עוד כל כך הרבה שלא הספקנו איתך. מנסה לדמיין איפה אתה נמצא - אם כבר אמרת את המילה הראשונה. נעמדת? אולי כבר התחלת ללכת? הפסדנו כבר כל כך הרבה זמן איתך".

"אני מקווה שנשארה אצלך איזו תמימות קדושה ששמורה לילדים", כתבה עופרי, "שתצא משם ותצליח עדיין להאמין שיש גם טוב. כל כך הרבה אנשים רוצים שיהיה לכם טוב. המתנה הכי גדולה שנוכל לתת לך היא שנצליח להחזיר אותך. ואנחנו מנסים, מנסים כל יום, מנסים בכל הכח. תחזיקו מעמד".

לציון יום הולדתו של התינוק החטוף כפיר ביבס: נשיא המדינה עם תמונתו על בימת הכנס הכלכלי העולמי בדאבוס. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
הרצוג בכנס בדאבוס לצד תמונתו של כפיר ביבס/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

נשיא המדינה יצחק הרצוג ישב על הבמה בכנס פורום הכלכלה הבינלאומי, שנערך בדאבוס שבשוויץ, לצד תמונה של כפיר ביבס. "האויב שלנו חוגג את החטיפה של כפיר ביבס. אני קורא לכל הקהילה הבינלאומית לפעול לשחרורו של כפיר ושל כל החטופים", אמר.

בלונים עבור כפיר ביבס בברלין, גרמניה. נטלי פיסטונוביץ׳ ואסף ״ספי״״ איתיאל., אתר רשמי
מיצג להשבתו של כפיר ביבס בשער ברנדרבורג בברלין/אתר רשמי, נטלי פיסטונוביץ׳ ואסף ״ספי״״ איתיאל.

מחווה מרגשת לציון 105 ימים להיותו של כפיר בשבי נעשתה גם בשער ברנדרבורג בברלין. על פי יוזמתה של נטלי פיסטונוביץ', יחד עם ישראלים נוספים המתגוררים בגרמניה. המיצג, בו השתתפו גם בני משפחה של כפיר, הציג בלונים כתומים, תמונות של כפיר, וכן שתי בובות "דובי" שעיניהם כפותות בסחבה של בד. המשתתפים במיצג שרו שירי יום הולדת לכבוד כפיר ביבס. פיסטונוביץ' מספרת שרבים ממאות האנשים העוברים בגשר מדי יום הסתקרנו ועצרו בדוכן שהוקם, בהם לא רק ברלינאים אלא גם תיירים מרחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully