וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הבריטי למקבילו האיראני: "טהרן חייבת להפסיק לספק לחות'ים נשק ומודיעין"

עודכן לאחרונה: 18.1.2024 / 1:50

דיווח באיראן: פיצוץ סמוך לקברו של קאסם סולימאני - ביום השנה לחיסולו, פצועים במקום/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שר החוץ הבריטי, דיוויד קמרון, פגש הלילה (חמישי) את מקבילו האיראני, חוסיין אמיר-עבדולהיאן בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס שבשוויץ - כך מסר משרד החוץ הבריטי. במהלך הפגישה, קמרון גינה את המתקפה של איראן על העיר ארביל שבעיראק מוקדם יותר השבוע - שבה נהרג אזרח בריטי-עיראקי.

כמו כן, בהודעה נמסר כי שר החוץ הבהיר שמתקפות המורדים החות'ים על ספינות בים האדום הן "בלתי חוקיות ובלתי מקובלות", ודרש מאיראן להפעיל את השפעתה על החות'ים כדי למנוע מתקפות נוספות.

לאחר מכן, כתב קמרון בחשבון הטוויטר שלו: "איראן חייבת להפסיק לספק למורדים החות'ים נשק ומודיעין ולהשתמש בהשפעתה כדי לעצור את המתקפות של החות'ים בים האדום. איראן חייבת גם להפסיק לנצל את המצב האזורי ככיסוי לפעולותיה הפזיזות ולהפרת ריבונותן של מדינות אחרות".

איראן תקפה בחבל הכורדי בעיראק, 16 בינואר 2023. רשתות חברתיות, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
איראן תקפה בחבל הכורדי בעיראק, 16 בינואר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, רשתות חברתיות

ביום שני האחרון, איראן שיגרה טילים לעבר מטרות בחבל הכורדי בעיראק ובסוריה, כולל לעבר "מפקדה של המוסד" ו"יעדי טרור אנטי-איראניים". לפי משמרות המהפכה, הייתה זו תגובה לחיסולים שיוחסו לאחרונה לישראל ועל הפיגוע הקטלני שאירע בתחילת החודש בשטחה על ידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

"בתגובה לזוועות האחרונות של המשטר הציוני, שגרמו להרג מפקדי משמרות המהפכה וציר ההתנגדות, אחת ממפקדות הריגול המרכזיות של המוסד באזור כורדיסטן בעיראק הושמדה באמצעות טילים בליסטיים", נמסר בהודעת משמרות המהפכה. ישראל לא הגיבה להודעתה של טהראן, שכבר טענה בעבר כי פגעה ביעדים של המוסד בחבל הכורדי בעיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully