וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה: השוואת תנאי הכבאים לתנאי שאר כוחות הביטחון

עודכן לאחרונה: 18.1.2024 / 9:02

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הרשות הארצית לכבאות והצלה (נכים ונספים), התשפ"ד-2023 של חבר הכנסת צביקה פוגל, אליה הוצמדה הצעה של חברת הכנסת מירב בן ארי וכן הצעה של חברת הכנסת נעמה לזימי. בהצעה תמכו 17 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדה לביטחון לאומי.

מוצע להשוות את תנאי השירות של עובדי הרשות הארצית לכבאות והצלה לאלו של יתר גופי הביטחון בכל הנוגע לתחולת חוקי השיקום ולגימלאות.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כך: "חוק הרשות הארצית לכבאות והצלה אינו מגדיר מהן זכויותיהם הבריאותיות, הסוציאליות, והכלכליות של עובדי הרשות. לוחמי האש, על אף שמסכנים את חייהם ומוסרים את נפשם בפעולות הרואיות, אינם נכללים בקטגוריה של "כוחות ביטחון" ולכן הם ומשחותיהם אינם זכאים לתנאי ולקצבאות שמעניקה המדינה לחללי צה"ל, משטרה ושב"ס שכן נכללים כחלק מכוחות הביטחון.

הצעת חוק זו באה לתקן אבסורד שנמשך לאורך שנים רבות ולהשוות את תנאי השירות של עובדי הרשות הארצית לכבאות והצלה לתנאי השירות של גורמי הביטחון במסגרת המשרד לביטחון הפנים אשר נדרשת כדי להקנות להם זכויות שוות כפי שזכאים אנשי המשטרה וכל אנשי זרועות הביטחון".

השר לביטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר, השיב להצעה: "מצפה שהשר גלנט יתמוך בהצעה הזו ומצפה שמשרד הביטחון יסיר את ההתנגדות שלו. אנחנו צריכים לברך על הצעד הראשון הזה. זו הצעה חשובה שאנו מתקנים בה עוול היסטורי לכבאים".

חבר הכנסת צביקה פוגל, יוזם החוק, מסר: "אנחנו מצפים מהם לסכן את חייהם כדי לחלץ אותנו מהלהבות גם תחת אש , מגיע להם ולמשפחותיהם להיות מוגנים בחייהם וכבוד ראוי במותם".

  • עוד באותו נושא:
  • לוחמי אש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully