וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמותת מחשבה טובה למען הקשישים המפונים מהצפון

עודכן לאחרונה: 17.1.2024 / 17:39

מאז תחילת המלחמה מפונים רבים מהצפון הגיעו למלונות בירושלים, ביניהם גם מפונים בני הגיל השלישי, שחוו ועדיין חווים שינוי בשגרת החיים, סדר היום והפעילויות להם היו רגילים, הסביבה החברתית התומכת, השירותים החברתיים והקהילתיים אותם צרכו ועוד.

עבור אזרחים ותיקים אלו, בשיגרה ובטח בחירום, ישנה חשיבות רבה בהנגשת פעילויות תומכות אשר עשויות לסייע בהתמודדות עם המצב. מטרתה העיקרית של הפעילות היא להקל על השהייה בסביבה זמנית ולאפשר תחושת שיגרה והפוגה מהמצב ובתקווה גם שיפור מצב הרוח.

עמותת מחשבה טובה פועלת לצמצום הפער החברתי בישראל על ידי הנגשת טכנולוגיה ומתמחה בהעברת תכנים טכנולוגיים לגיל השלישי. כבר בתחילת המלחמה הבינו בעמותה שצו השעה בימים מורכבים אלו הוא לסייע ככל הניתן ולהגיע לבתי המלון כדי להעביר סדנאות ופעילויות למפונים.

העמותה התגייסה לעזרת המפונים מהצפון באמצעות פעילויות טכנולוגיות המועברות ללא עלות בתמיכתה האדיבה של קבוצת עזריאלי על בסיס הסמארטפונים האישיים של המשתתפים.
בחודשיים האחרונים, הגיעו צוותי ההדרכה של העמותה למלונות בבירה והעבירו הרצאות וסדנאות טכנולוגיות מעשיות לגיל השלישי. במסגרת הפעילות, נחשפים המשתתפים לכלים דיגיטליים פרקטיים כמו וואטסאפ, זום, יוטיוב ועוד מגוון תכנים מעניינים ומותאמים. השבוע למשל התקיימה סדרת הרצאות לשימושי יום יום בסמארטפון למפונים מקרית שמונה המתאכסנים בבמלון פרימה ורה בירושלים.

ליאת סטרומזה שמנהלת את הפעילות לגיל השלישי במלונות בירושלים מטעם עמותת מחשבה טובה : "זיהינו את הצורך של המפונים בני הגיל השלישי שנתלשו מהבית והקהילה, בפעילויות להפוגה והתנתקות מחדשות היום יום המצערות. יצאנו למלונות ופתחנו בסדרת הרצאות בנושאים יום יומיים, כגון שימושי יום יום בסמארטפון, מיצוי זכויות, אפליקציות בריאות ועוד. מרגש לראות עד כמה הם שמחים ומודים על האפשרות להתנתק מהמועקה והחרדות, ולעסוק בהעשרה, יצירה, למידה וסקרנות אפילו רק לכמה שעות".

לצד הפעילות במלונות, מפעילה מחשבה טובה גם את אתר האינטרנט 'יחד מהבית' ללמידה טכנולוגית עבור הקהל המבוגר, אשר פתוח ללא עלות. באתר ניתן יהיה למצוא מאות שיעורים מוקלטים במגוון תכנים טכנולוגיים, נושאי פנאי והעשרה כמו: קניות אונליין, תקשורת עם בני המשפחה והחברים, שימוש באפליקציות WhatsApp ו-Zoom שימושים בסמארטפון, שירותי בריאות מקוונים, קביעת תור לרופא אונליין, חיפוש מידע ברשת ועוד. ניתן להיכנס בכל רגע נתון ולצפות בשיעורים ללא כל עלות - mtovalive.com

מאז תחילת הלחימה מחשבה טובה פועלת רבות עם קהילות המפונים מהצפון והדרום השוהים בירושלים, מלונות ים המלח, טבריה ואילת.
בין אפיקי הפעילות בחירום ניתן למצוא: הקמת מרחבים חינוכיים - טכנולוגיים, סדנאות טכנולוגיות בונות חוסן לילדים בני נוער, תרומת מחשבים ועוד.

  • עוד באותו נושא:
  • קשישים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully