וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם לא נחזור לקיבוץ במהרה - הפסדנו במלחמה": משבר האמון של תושבי קיבוץ סופה

עודכן לאחרונה: 17.1.2024 / 18:00

אירועי 7 באוקטובר טילטלו את חברי קיבוץ סופה, שנאלצו לעזוב את בתיהם. בחלוף 103 ימים למלחמה, קיבלו אותם בזרועות פתוחות תושבי אופקים, שבה חלקם עברו היום להתגורר זמנית. אבל גם כשיחזרו לקיבוץ, דבר לא יהיה כפי שהיה: "רוצים לקבל נשק, כדי שנוכל לסמוך רק על עצמנו"

אופקים: קבלת פנים מרגשת למשוחררים משבי חמאס/ערוץ 14

כ-28 משפחות שהתפנו מקיבוץ סופה לאור אירועי 7 באוקטובר והמלחמה שפרצה לאחר מכן עברו היום (רביעי) למגורים הזמניים באופקים, וכ-50 משפחות נוספות מהקיבוץ עברו להתגורר ברמת גן.

"נתלשנו מהבית ב-7 באוקטובר אל הלא נודע", סיפר ארז דינר, תושב סופה שעבר לגור באופקים, "עברנו בגבורה 103 ימים ולילות במלון שהיה כמו בית, אבל זה עדיין לא בית. אני שמח לעבור באופן זמני לעיר שאנחנו מכירים טוב, קרוב לבית ולמקומות העבודה. תחושת הניתוק פחתה. אני עדיין מקווה שנחזור לקיבוץ כמה שיותר מהר. אם לא, הפסדנו במלחמה".

חבר אחר בקיבוץ, אדי לוי, ביטא בצל המעבר המשמח תחושה גוברת של אי ודאות. "אנחנו אופטימיים אבל מבולבלים, כי עדיין לא יודעים מה יהיה בעתיד. אנחנו רוצים לחזור לקיבוץ, אבל לא בכל מחיר. אני באופן אישי אחזור לקיבוץ בכל מקרה. עם זאת, אנחנו דורשים דברים בסיסיים כדי שנחזור עם תחושת ביטחון - למשל, חלוקת נשק לכל חבר קיבוץ כשיר. אנחנו לא רוצים לסמוך על אף אחד יותר".

תושבי קיבוץ סופה הגיעו למגורים הזמניים באופקים. יניר יגנה
תושבי קיבוץ סופה הגיעו למגורים הזמניים באופקים, היום/יניר יגנה

ראש העיר אופקים, איציק דנינו, שקלט את המפונים בעירו, ביקש לבטא בנאומו מסר של שותפות עם המפונים מהקיבוץ. "המחבלים תכננו לנו גורל אחד", אמר, "ואילו אנחנו - יחד כעם אחד - תכננו לעצמנו גורל אחר שמחבר אותנו כאן. אנשים אחים אנחנו. אנו שמחים וגאים על שנפלה בחלקנו הזכות לארח אתכם, ויכולים להבטיח לכם שנעשה הכל כדי לגרום לכם להרגיש בבית".


דנינו המשיך והתייחס לקבלת הפנים שיקבלו בני הקיבוץ מתושבי עירו: "תושבי אופקים הם אנשים חמים, אוהבים ומכניסי אורחים, עיר של אנשים טובים, ולאחר 7 באוקטובר - עיר של גיבורים וגיבורות. עובדי העירייה המסורים שלנו רק מחכים לקבל אתכם בזרועות פתוחות, ולהעניק לכם כל עזרה אפשרית".

דנינו הבטיח לתושבים החדשים שיעשה הכל "כדי להקל עליכם עד כמה שניתן. מרגע שנכנסתם לעיר, אתם כבר חלק מהמשפחה, וזיכרו שאנחנו תמיד כאן בשבילכם. אנו נעבור יחד את התקופה הזו, ובטוחים שהקשר העמוק שייווצר בין שתי הקהילות רק ילך ויתחזק, ושנשמור על אחוות רעים גם אחרי שתשובו לביתכם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
תושבי אופקים בקבלת פנים לשיירת החטופים החוזרים (הפעימה השלישית). 26 בנובמבר 2023. אבי רוקח
שינוי עתיר אי ודאות. תושבי אופקים בקבלת פנים לחטופים שחוזרים מעזה, בנובמבר האחרון/אבי רוקח

יושב ראש שופרסל, איציק אברכהן, שהחברה שבניהולו מסייעת לתושבי הקיבוץ על מנת להקל על קליטתם: "אחרי האסון הלאומי שפקד אותנו ב-7 באוקטובר, מנכ"ל שופרסל אורי וטרמן ואני, חשבנו איך אפשר לעשות הכי טוב ולאורך זמן כדי להקל על חברי קיבוץ סופה, להיות מעורבים, לחבק ולסייע עד כמה שניתן, ולהיות חלק מתוך הקהילה".

בהתייחס לסיוע שיקבלו חברי הקיבוץ הנקלטים העיר, אמר אברכהן כי "ננסה להעניק חיבוק וליווי יחד עם כל השותפים בפרויקט. אנחנו מקווים שזה יסייע ולו במעט להתאושש מהאירוע הטראומטי שחוו. זה יהיה מסע ארוך ומורכב גם מבחינה אישית, חברתית, כלכלית, ונעשה אותו יחד ככל הניתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully