וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנתניהו גלגל אחריות: משאיות התרופות ייבדקו על ידי צה"ל בכניסה לעזה

עודכן לאחרונה: 17.1.2024 / 18:00

לאחר שנתניהו טען כי הצבא אחראי על הכנסת הסיוע ללא בידוק, למרות הדיווחים על כך שהוא אישר זאת, בצבא מסרו כי חמש המשאיות יעברו בידוק ביטחוני במעבר כרם שלום. בחמאס טוענים כי הם החליטו שהמשאיות לא ייבדקו ושעל כל תרופה שתגיע לחטופים - אלף יגיעו לתושבי הרצועה

בווידאו: חלוקת סיוע הומינטרי לתושבי חאן יונס/צילום: רויטרס

צה"ל הודיע היום (רביעי) שבהתאם להנחיית הדרג המדיני, חמש משאיות הנושאות תרופות יעברו בידוק ביטחוני במעבר כרם שלום, וכי רק בסיום הבידוק ייכנסו המשאיות לרצועת עזה. זאת בניגוד לדיווחים על פיהם נתניהו אישר להכניס את המשאיות ללא בדיקה.

מוקדם יותר היום, מסר בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק מה הם תנאי הארגון להכנסת תרופות עבור החטופים הישראלים. הבכיר התנה את הכנסת התרופות בכך שעל כל קופסא עבור חטופים ישראליים, יועברו אלף קופסאות של תרופות לתושבי רצועת עזה. כמו כן, דרש שארגזי התרופות לא יעברו בידוק ביטחוני.

הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו. 13 בינואר 2024. צילום מסך, לשכת העיתונות הממשלתית
" לא עסק כלל בסידורי הבדיקה", נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום מסך

נתניהו מיהר לגלגל את האחריות ומסר כי "הנחה להעביר את התרופות לחטופים, אך לא עסק כלל בסידורי הבדיקה להכנסתם, שנקבעים על ידי צה"ל וגורמי הביטחון". חמאס טען כי "נתניהו משקר שוב" ושארגון הטרור הוא שקבע את מנגנון האספקה של חלוקת התרופות.

לאחר תגובת נתניהו, טענה ממשלת צרפת כי העברת התרופות מעולם לא הייתה בהנחייתו של נתניהו, וכי מדובר ביוזמה שלה יחד עם קטאר ומשפחות החטופים. "מזה מספר חודשים, צרפת וקטאר פועלות יחד כדי לאפשר משלוח תרופות לחטופים המוחזקים בעזה", פרסמה ממשלת צרפת בהודעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
משאיות הנושאות סיוע הומניטרי לפלסטינים בעיר אל-עריש שבחצי האי סיני ממתינות לפתיחתו מחדש של מעבר הגבול ברפיח כדי להיכנס לעזה. Stringer, רויטרס
בן גביר לנתניהו: "בדיקת המשאיות - בהחלט באחריותך ובסמכותך". סיוע הומניטרי לעזה/רויטרס, Stringer

תגובתו של נתניהו זכתה לגינויים משני צדדי המפה הפוליטית. השר בני גנץ מסר כי "הכנסת התרופות לחטופינו היא מהלך משמעותי וחשוב שפעלנו רבות להשגתו. האחריות להחלטה כמו גם על מימושה היא על הדרג המדיני - ורק עלינו".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר: "אדוני ראש הממשלה, די להיגררות אחרי גנץ ודי ולהתחכמויות:. אולי סידורי הבדיקה הטכניים הם באחריות צה"ל וגורמי הביטחון, אבל האחריות לכך שצה"ל וגורמי הביטחון יבדקו כי המשאיות שאמורות לשאת בהן תרופות לחטופים אינן נושאות גם תחמושת וציוד לחמאס - היא באחריותך ובאחריות הקבינט המצומצם. אם המשאיות טרם הוכנסו, פשוט תנחה את צה"ל וגורמי הביטחון לא לאפשר את הכנסתן ללא בדיקה. זה בהחלט באחריותך ובסמכותך. תרופות לחטופים - בהחלט. חמצן לחמאס להמשך הלחימה - טירוף".

גם יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, תקף ומסר: "ביבי, חלאס עם הבולשיט. הגיע הזמן שתתחיל לקחת אחריות במקום לגלגל אותה לכל עבר ותפסיק לקבל החלטות אך ורק על בסיס שיקולים פוליטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully