וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בטרומית: חוק תגמולים חדש לנפגעי פעולות איבה

עודכן לאחרונה: 17.1.2024 / 16:56

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה (תיקון - תביעה נגד מפגע), התשפ"ג-2022 של ח"כ שמחה רוטמן. בהצעה תמכו 11 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת העבודה והרווחה.

מוצע לקבוע כי נפגע פעולת איבה שנפסקו לטובתו פיצויים עונשיים יהיה זכאי לקבלם בנוסף לכל תגמול אחר שהוא זכאי לו. כמו כן מוצע לקבוע כי נפגע שהגיש תביעה נגד מפגע יודיע למוסד לביטוח לאומי על הגשת התביעה והמוסד יעביר לנפגע חישוב של סך התשלומים ששולמו לו או שעתידים להשתלם לו לפי חוק התגמולים כשהם מהוונים למועד הגשת התביעה.

אם סכום התשלומים שפסק בית המשפט לטובת הנפגע גבוהים מתשלומי המוסד, הנפגע יהיה זכאי לגבות אותם במלואם מהמפגע (הסכום העודף). לאחר שגבה את כל הסכומים העודפים, ישיב הנפגע למוסד את הסכומים ששילם לו, בניכוי הוצאות טיפול בתביעה של 30%. אם ייפסק לטובת הנפגע סכום נמוך מהסכומים ששילם לו המוסד, והנפגע יצליח לגבות אותו מהמפגע, יעביר הנפגע את הסכום לקופת המדינה בניכוי הוצאות טיפול בתביעה בשיעור של 30%.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה חוקק במטרה להסדיר את הטיפול בנפגעי פעולות איבה ובני משפחותיהם. ואולם, החוק במתכונתו הנוכחית מעודד את הנפגע שלא לנקוט הליכים נגד מי שביצע את פעולות האיבה, משום שהחוק קובע כי מרגע שהנפגע מקבל סכום כלשהו מכל גורם אחר שאינו המדינה, הוא נדרש להשיב למדינה כל סכום שקיבל ממנה.

לפיכך, קיים תמריץ שלילי לנפגע לתבוע את מבצע העבירה והמדינה נושאת לבדה בעלויות הכרוכות בביצוע פעולת האיבה. בנוסף, הדבר מונע יצירת תמריץ כלכלי שלילי לביצוע העבירות. לכן מוצע לתקן את החוק כך שנפגע פעולות איבה יוכל להיפרע ממבצע העבירה, ורק לאחר שגבה את כלל הסכומים העודפים שנפסקו לטובתו ושאותם לא קיבל מהמדינה, וככל שיגבה גם את הכספים ששולמו לו על ידי המדינה, ישיב למדינה את הכספים שהמדינה שילמה לו".

  • עוד באותו נושא:
  • חוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully