וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בתרומית: חוק חופשה שנתית למתנדבים בכוחות הביטחון

עודכן לאחרונה: 17.1.2024 / 16:53

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק חופשה שנתית (תיקון - אי-קיזוז ימי חופשה למתנדב במסגרת כוחות הביטחון וההצלה בשעת חירום), התשפ"ד-2023 של ח"כ אליהו ברוכי וקבוצת חברי כנסת. בהצעה תמכו 19 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לוועדת הכנסת שתקבע באיזו ועדה תידון ההצעה.

מוצע לקבוע כי לא יקוזזו מימי החופשה של עובד ימים שבהם התנדב במסגרת כוחות הביטחון וההצלה או במסגרת גוף הצלה, בתקופת תוקפה של החלטה על שעת חירום ולא הגיע לעבודתו בשל התנדבותו כאמור.

כמו כן, מוצע לתקן את סעיף 4 לחוק חופשה שנתית לעניין עובד זמני בשכר, כך שלא יראו כהפסקה בעבודה את הימים שבהם התנדב במסגרת כוחות הביטחון וההצלה או במסגרת גוף הצלה, בתקופת תוקפה של החלטה על שעת חירום. עוד מוצע כי המוסד לביטוח לאומי יעביר למעסיק של העובד תגמול על הימים שבהם נעדר העובד מעבודתו כאמור, ואוצר המדינה ישפה את המוסד לביטוח לאומי על הוצאות אלו.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מדינת ישראל מתמודדת בימים אלו ובזמני שיגרה וחירום באתגרים ביטחוניים גדולים בחזית ובעורף. עמותות וארגוני המתנדבים המסייעים לכוחות צה"ל והמשטרה בחזית ובעורף בטיפול בנפגעים, בטיפול בנרצחים, בחיזוק חוסן העורף וכדומה הם חלק בלתי נפרד מהכוח המלחמתי של המדינה ומעניקים סיוע משמעותי למערך החירום והתמודדות בשעת אסון.

על פי המוצע הימים שבהם מתנדב כאמור לא הגיע לעבודתו בשל התנדבותו בתקופה שבה הוכרז על מצב מיוחד בעורף, הוצאו צווים לפי סעיף 8 לחוק שירות מילואים או הוכרז אירוע חירום אזרחי - לא יקוזזו מימי החופשה שלו".

  • עוד באותו נושא:
  • חוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully