וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכנסת: אסור לחזור לשיח הבוטה וחסר הגבולות של השישי באוקטובר - העם דורש אחדות

עודכן לאחרונה: 17.1.2024 / 13:38

ועדת הכנסת, בראשות ח"כ אופיר כץ, התכנסה הבוקר (רביעי) לדון בהצעה לסדר בנושא "שמירה על האחדות בעם שנוצרה בעקבות הטבח של השבעה באוקטובר".

את הדיון יזמו חברי הכנסת מיכאל ביטון, דן אילוז, משה טור פז, שרון ניר, משה סלומון, לימור סון הר מלך ומשה רוט . בפנייה משותפת של חברי הכנסת לוועדה נכתב כי "הטבח של השביעי לאוקטובר איחד את עם ישראל והמערכת הפוליטית בצורה חסרת תקדים. לצערנו, ניכר שהשיח המאחד והמכובד לא יימשך לאחר סיום הלחימה. אסור לחזור אחורה לשיח של השישי לאוקטובר. עם ישראל השתנה, הוא דורש אחדות ושיתופי פעולה, והוא רוצה לראות את נציגיו ענייניים, מקצועיים ומכבדים".

בהמשך נכתב: "טוב שיש ויכוח, זה הכרחי לדמוקרטיה, רק במשטרים אפלים אין ויכוחים פוליטיים ערים. אך אנחנו צריכים להיות יותר טובים בדרך שבה אנו מביעים אי - הסכמות ובאופן שאנחנו מציגים עמדות פוליטיות מנוגדות. עלינו לבחון באופן יסודי את שיטת העבודה הפרלמנטרית בישראל, לעודד שיח ענייני, פחות התלהמות ויותר שיתופי פעולה, פחות עיסוק במפריד ובטפל. צריך למצוא את נקודת האיזון בין הצגת עמדות מגוונות לבין שבירת הכלים ויצירת שיח משסה רק לשם תשומת הלב. הכנסת, בתקנוניה ובחקיקה שהיא מקדמת, יכולה לקדם פתרונות פרלמנטריים שיעזרו להשיג מטרה זו".

  • עוד באותו נושא:
  • הכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully